Istarski ipsilon ide dalje. Polovicom 2017. godine započeti će izgradnja punog profila dionice Rogovići - tunel Učka, dugog 28 kilometara i sto metara, te će potrajati dvije godine. Dozvole za početak gradnje već su dobivene, zemljišta uz prometnicu u većem djelu su otkupljena, a društvo BINA Istra dogovorilo je i financijske angažmane s bankama. Početku izgradnja prethodit će potpisivanje Memoranduma o razumijevanju između hrvatske Vlade, točnije Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i francuske tvrtke Bouygues, koncesionara BINA Istre, o kojem je mišljenje trebati dati i Europska komisija.
Vrijednost izgradnje nove dionice Istarskog ipsilona smanjena je s 169 milijuna eura na 152 milijuna eura. Postignut dogovor zapravo znači petu izmjenu koncesijskog ugovora između Bouyguesa i hrvatske države, potpisanog 1995. godine.
Postignut dogovor
U BINA Istri potvrđuju da je postignut dogovor s Ministarstvom mora, prometa i veza, te ističu kako je pregovaranje bilo složeno zbog gospodarskih prilika. Napominju kako su razgovori vođeni s resornim ministrom, HDZ-ovim Olegom Butkovićem u tijeku rada tehničke vlade, kako bi se izmjene ugovora pripremile što prije.
Dario Silić, generalni direktor Bina-Istre, u izjavi za naš list potvrđuje da se bliži početak radova na punom profilu navedene dionice Istarskog ipsilona.
"U ovom pozitivnom trenutku bližimo se početku radova na izgradnji autoceste na dionici Pazin-tunel Učka i tada će Istra brojiti 130 kilometara autoceste. Sada ulažemo svu našu snagu u zatvaranje financijske konstrukcije i postupak odobravanja ugovora od strane Europske komisije koji očekujemo da će biti okončan u prvoj polovici iduće godine. Ovim će se projektom svakako povećati sigurnost prometa, podići standarde zaštite okoliša a istovremeno promijeniti sliku gospodarske situacije domaće građevinske operative," ističe Dario Silić.
Petim izmjenama koncesijskog ugovora došlo je i do smanjenja iznosa kojeg država godišnje plaća koncesijskom društvu na ime garantiranog prometa. Nadalje će za iznos do deset milijuna eura jamčiti dioničari, što će smanjiti troškove državnog proračuna. Od 2000. godine koncesionaru je zbog garancije prometa uplaćeno 320 milijuna eura. Do završetka predviđene koncesije, 2027. godine, Republika Hrvatska uplatila bi koncesionaru više od milijardu eura. To je sada promijenjeno, a koncesija bi se trebala produžiti za još deset godina, do 2037. godine. U tom slučaju godišnji trošak iznosit će 25 milijuna eura umjesto 40 milijuna, koliko su pokazivale projekcije.
Dividenda za dioničare na godišnjoj razini ograničena je na 250 tisuća eura, dok je sada mogla iznositi dvije milijarde i 400 milijuna eura. (Dubravko GRAKALIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU