Naplata dvotracne dionice Pazin - Ucka

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Uoci sljedece ljetne sezone pocet ce se naplacivati dionica Istarskog ipsilona od Rogovica (Pazin) do Vranja (tunel Ucka), potvrdio nam je clan Uprave Bina-Istre - Upravljanja i održavanja Christian Santalesa te dodao da cijena još nije utvrdena.

Unatoc tome što se radi o dvotracnoj brzoj cesti, naplata ce se uvesti na cvorovima Rogovici, Ivoli, Lupoglav i Vranja, a na takav su se potez u Bina-Istri odlucili da bi završetkom druge faze (dionice autoceste Umag - Pula i Kanfanar - Rogovici) na citavom Ipsilonu uveli zatvoreni sustav naplate, rekao nam je Santalesa.

Dodao je da ce se uvodenjem naplate sniziti cijena tunela Ucka. Naplacivanje dvotracnih cesta koje su u faznoj izgradnji nije prvi slucaj u Hrvatskoj, veli on te navodi kao primjer etapnu izgradnju autoceste Rijeka - Zagreb. No, na pitanje kada ce poceti izgradnja autoceste Pazin - Rijeka, nije nam mogao odgovoriti, premda je napomenuo da ce uskoro nadležnim institucijama podastrijeti na razmatranje i usvajanje studiju utjecaja na okoliš.

Osim što ce smanjiti tunelarinu, takav potez u Bina-Istri brane i pravednijom naplatom, jer su dosad, primjerice, vozaci s Labinštine koji su Ipsilon u pravcu Rijeke koristili tek u tunelu Ucka morali placati punu cijenu tunelarine. Moramo ipak dodati da Labinštinu prema tunelu Ucki i Rijeci spaja (besplatna) obnovljena državna cesta, a postoji i alternativna magistralna cesta preko Opatije, dok su stanovnici Pazinštine u smjeru Lupoglava i Rijeke prinudeni koristiti Ipsilon, jer osim njega postoje tek uske lokalne ceste.

Bina-Istre upravo proširuje cestu na mjestu naplatnih kucica na cvorovima Ivoli, Rogovici, Lupoglav i Žminj zbog buduceg uvodenja naplate, odnosno zbog protocnosti prometa. Na svakom od navedenih cvorova, naime, sagradit ce se još jedna naplatna staza. (A. DAGOSTIN)


Podijeli: Facebook Twiter