Uoci sljedece ljetne sezone pocet ce se naplacivati dionica Istarskog ipsilona od Rogovica (Pazin) do Vranja (tunel Ucka), potvrdio nam je clan Uprave Bina-Istre - Upravljanja i održavanja Christian Santalesa te dodao da cijena još nije utvrdena.
Unatoc tome što se radi o dvotracnoj brzoj cesti, naplata ce se uvesti na cvorovima Rogovici, Ivoli, Lupoglav i Vranja, a na takav su se potez u Bina-Istri odlucili da bi završetkom druge faze (dionice autoceste Umag - Pula i Kanfanar - Rogovici) na citavom Ipsilonu uveli zatvoreni sustav naplate, rekao nam je Santalesa.
Dodao je da ce se uvodenjem naplate sniziti cijena tunela Ucka. Naplacivanje dvotracnih cesta koje su u faznoj izgradnji nije prvi slucaj u Hrvatskoj, veli on te navodi kao primjer etapnu izgradnju autoceste Rijeka - Zagreb. No, na pitanje kada ce poceti izgradnja autoceste Pazin - Rijeka, nije nam mogao odgovoriti, premda je napomenuo da ce uskoro nadležnim institucijama podastrijeti na razmatranje i usvajanje studiju utjecaja na okoliš.
Osim što ce smanjiti tunelarinu, takav potez u Bina-Istri brane i pravednijom naplatom, jer su dosad, primjerice, vozaci s Labinštine koji su Ipsilon u pravcu Rijeke koristili tek u tunelu Ucka morali placati punu cijenu tunelarine. Moramo ipak dodati da Labinštinu prema tunelu Ucki i Rijeci spaja (besplatna) obnovljena državna cesta, a postoji i alternativna magistralna cesta preko Opatije, dok su stanovnici Pazinštine u smjeru Lupoglava i Rijeke prinudeni koristiti Ipsilon, jer osim njega postoje tek uske lokalne ceste.
Bina-Istre upravo proširuje cestu na mjestu naplatnih kucica na cvorovima Ivoli, Rogovici, Lupoglav i Žminj zbog buduceg uvodenja naplate, odnosno zbog protocnosti prometa. Na svakom od navedenih cvorova, naime, sagradit ce se još jedna naplatna staza. (A. DAGOSTIN)