Naplacivanje fiksnih naknada za struju i plin protuzakonito

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon što su 1. svibnja poskupjeli struja i plin, HEP i lokalni distributeri plina, ali i potrošacke udruge, pozivaju gradane da što prije dostave stanja svojih brojila.

Potrošacima koji iz nekog razloga to nisu u mogucnosti, novi ce racuni, odnosno akontacije, biti procijenjeni na temelju prethodne potrošnje, što znaci da ce netko, moguce, po novoj cijeni platiti više od onoga što je do 1. svibnja uistinu potrošio. Istovremeno, i sam potrošac može zakinuti distributera, na nacin da mu dojavi vecu potrošnju napravljenu do 1. svibnja, pa ce po novoj cijeni platiti manje potrošenih kilovasati, bilo struje ili plina.

Kako pojašnjavaju u HEP-u, ako potrošac ne dojavi stanje brojila, ili je brojilo njihovim radnicima na terenu nedostupno, radi se procjena temeljena na prošlogodišnjoj potrošnji u istom razdoblju. Kupac kasnije tu procjenu može, kažu, osporavati, no jednako je tako, sukladno opcim uvjetima poslovanja koje potpisuje prikljucivanjem na mrežu, dužan omoguciti pristup brojilu.

Ono što je zakonski upitnije, mnogobrojne su mjesecne fiksne naknade koje placamo na racunima za struju, vodu, telefon, po novom i za plin. Bez obzira na potrošnju, mjesecno placamo dvadeset kuna HEP-u, dvadeset, po novom, i za plin, makar potrošili samo kilovatsat struje ili plina.

Prošle su godine i vodovodna poduzeca pocela uvoditi fiksnu naknadu na racunima, koja se placa neovisno po potrošnji. Kako se pravdaju distributeri vode, plina, struje, telekomunikacija, svi, fiksna naknada se placa za pristup mreži, za održavanje sustava, za slanje racuna, obracun. Sva ta opravdanja su, sukladno Zakonu o zaštiti potrošaca - nezakonita.

- Izdavanje racuna nije dopušteno naplacivati, a prodaja javnih usluga - elektricne energije, vode, plina, topline, odvoza smeca i telekomunikacijskih usluga - mora biti obracunata prema potrošnji, jasno kaže Zakon o zaštiti potrošaca, kao i to da "uslugu ocitanja mjernih uredaja nije dopušteno naplacivati, osim kad sam potrošac traži nestandardno ocitanje".

Svi nam, drugim rijecima, uzimaju po deset, 15 ili dvadeset kuna mjesecno, naplacujuci, protivno zakonu, ocitanje brojila i slanje racuna, štoviše, svakog mjeseca iznova, iako se u nekim slucajevima, poput HEP-a koji stanje ocitava dvaput godišnje, ocitanja brojila svakog mjeseca ne dogadaju.

Kako napominju u raznim potrošackim udrugama, pružatelji javnih usluga uporište za naplatu fiksnih troškova nalaze u raznim uredbama i odlukama regulatornih tijela, no one, pravno, ne bi smjele biti jace od zakona. (Bojana MRVOŠ PAVIC,  Marinko GLAVAN/Novi list)

Dostava ocitanja Elektroistri

Do 10. svibnja gradani mogu HEP-u dostaviti stanje na brojilu jer ce im se to onda uzeti kao stanje s 1. svibnja i biti osnovica za izracun nove, više cijene struje.

Potrošaci stanje na svojim brojilima mogu dostaviti putem besplatnog telefona za kupce 0800/0555, besplatnog potrošackog telefona Elektroistre 0800/300 411 ili na brojeve telefona nadležnih pogona (Pula 527-798 i 527-724, Rovinj 845-212 i 845-213, Porec 451-833, Buzet 695-010, Pazin 619-228, Labin 378-410 i Buje 772-420), putem internetske stranice HEP-a ili osobno tijekom radnog vremena na šalterima Službe za opskrbu u nadležnim pogonima. (S. Z. T.)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD CETVRTKA.


Podijeli: Facebook Twiter