Od Nove godine nekad besplatno parkiralište iza pazinskog Spomen doma uključeno je u sustav naplate, uslijed čega je ono svakog dana gotovo potpuno prazno. Istovremeno je na neslužbenom pazinskom web-portalu iPazin.net, kao i na društvenim mrežama, krenula žestoka rasprava protivnika i zagovornika naplate parkiranja, kao i obično u takvim situacijama - s više prepucavanja nego argumenata - no iz tih je rasprava, a i iz dojmova što ih Pazinci uzajamno razmjenjuju, razvidno da je parkiranje u Pazinu još uvijek u domeni kontroverzi i suprotnih mišljenja.
Dok je parkiralište iza Spomen doma bilo besplatno, u radno vrijeme bilo je krcato, ali jednako je tako bilo krcato i spontano nastalo nelegalno parkiralište uz rubove ulice koja onkraj parkirališta Spomen doma vodi prema tvornici namještaja. Kad je uvedena naplata, parkiralište Spomen doma je naglo opustjelo, susjedno nelegalno parkiralište koje je dobrano zašlo i na zelenu površinu travnjaka, odnosno parka pokraj Spomen doma, bilo je krcato jednako kao i prije, što znači da se stotinjak automobila koliko ih se donedavno besplatno parkiralo iza Spomen doma sada parkira negdje drugdje.
Od početka ovog tjedna na dijelu te zelene površine, na kojoj su se donedavno divlje parkirali automobili, počelo se uređivati parkiralište za autobuse, što će biti razlog još jedne migracije onih željnih isključivo besplatnog parkiranja.
Usluga i Učilište dijele naplatu popola
Podsjetimo, Pučko otvoreno učilište je zatražilo da se parkiralište na parceli koje pripada Učilištu uvede u sustav naplate, a pazinsko Komunalno poduzeće Usluga, koja obavlja i uslugu naplate parkiranja, je o tom parkingu sklopilo ugovor.
Prema tom ugovoru, Usluga na sebe preuzima trošak od 250.000 kuna uređenja i opremanja parkirališta (označavanje parkirnih mjesta, postavljanje uređaja za parking-karte), ali i uređenja dotad nepostojećeg parkirališta za tri autobusa (što će se također naplaćivati), te sanaciju zelene površine devastirane divljim parkiranjem i njeno odvajanje od ulice pločnikom i visokim rubnikom preko kojega automobili ne mogu preći.
Na tom su parkingu sada označena 94 parkirna mjesta, a u drugoj fazi, za koju se još ne zna kad će uslijediti, Usluga će urediti još 60 parkirnih mjesta na gornjem rubu zelene površine u kutu ulice prema tvornici namještaja i šetnice iza tribina gradskog stadiona, još uvijek na parceli u vlasništvu Učilišta. Prihod od naplate parkiranja dijeli se popola između Usluge i Učilišta, ali o kolikom će iznosu biti riječ znat će se tek nakon prvog godišnjeg obračuna.
Od direktora pazinske Usluge, Dragana Šiprake, saznajemo da je zajedno s ovim novim parkingom iza Spomen doma u Pazinu u sustav naplate parkinga uključeno ukupno šest parkirališta, s ukupno 300 parkirnih mjesta. Svako novo parkiralište uvedeno u sustav naplate izazvalo je nezadovoljstvo građana, no s vremenom se ovakav način života u gradskom centru ipak prihvaća kao civilizacijska tekovina, a parkirališta koja se po uvođenju naplate obično najprije isprazne, automobili se vraćaju nakon što se njihovi vlasnici upoznaju sa sustavom povlastica, za koji Šipraka kaže da je jedinstven u širem okruženju jer sadrži povlaštene kategorije koje mnogi drugi gradovi nemaju.
Novost: godišnje karte i za ne-Pazince
Pazincima i onima koji imaju potrebu parkirati svoje vozilo u užem gradskom središtu se tako nudi više vrsta godišnjih karata: stanari ulica najbližih parkingu pod naplatom godišnju kartu mogu kupiti za 250 kuna; građani grada Pazina godišnju kartu plaćaju 400 kuna; pravne osobe sa sjedištem u Pazinu za godišnju kartu trebaju dati 1.000 kuna, a jednako toliko plaćaju građani koji nemaju prebivalište na području Pazina, ali rade u Pazinu. Potonja kategorija je novouvedena, odnosno važi također od Nove godine.
Tko ne želi plaćati parking na raspolaganju ima neko od 400 besplatnih parkirnih mjesta u širem gradskom središtu, a najveće pazinsko besplatno parkiralište, ono na platou negdašnjeg Autotransa, dosad vrlo slabo popunjeno zbog neuređenosti, uskoro bi se trebalo urediti, odnosno dobiti 150 uređenih i "ravnih" parkirnih mjesta.
Gradska prometno-redarska služba posljednjih mjeseci vrlo revno naplaćuje kazne za parkiranje na gradskim javnim površinama na kojima se ne smije parkirati, a kako takve kazne iznose po 300 kuna, i odatle dolazi motivacija za kupovinu godišnjih karata. (Davor ŠIŠOVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU