Vojni zrakoplov MiG, 21 koji je sudjelovao na proslavi Oluje u Kninu, srušio se danas oko 15 sati kod Donje Lomnice, a pilot je preživio.
- Nakon događaja u zračnoj luci u Zadru krenuli smo na rutinski let prema Zagrebu. Prije polijetanja sve je bilo u redu i avion je bio potpuno ispravan", kazao je pilot srušenog MiG-a Stanko Hrženjak na konferenciji za novinare koja je poslijepodne održana u vojarni u zračnoj luci Pleso.
Pilot Hrženjak izjavio je da je nedaleko od Zagreba na zrakoplovu otkazao hidraulični sustav, zapalio se motor te se kabina ispunila dimom, zbog čega se morao katapultirati, a MiG usmjeriti prema nenaseljenom području.
Nakon što je zrakoplovu otkazao hidraulični sustav i zapalio motor te dim ispunio njegovu kabinu, napravio je, rekao je, nekoliko krugova iznad područja oko Velike Gorice kako bi potrošio što više goriva i da bi šteta kod pada bila što manja. Pritom je tražio nenaseljeno područje gdje će usmjeriti zrakoplov. Katapultirao se na dvjesto metara visine, a zrakoplov se srušio oko 300 metara od njega.
- Svjesno sam preuzeo rizik letenja na tome avionu. Moj trening je ono što mi daje predispozicije, istaknuo je Hrženjak, pilot s 25 godina iskustva koji se iz nesreće izvukao potpuno neozlijeđen.
Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva general-bojnik Dražen Šćuri potvrdio je da je MiG-u istekao vremenski rok, a u uporabi je bio zbog kašnjenja borbenih zrakoplova koji su bili na remontu u Ukrajini. - Riječ je o avionu kojemu su istekli vremenski resursi, odnosno traju do 15. kolovoza. To nije trebao biti njegov zadnji let, ali je činjenica da je ovaj avion bio u optjecaju samo zato što su kasnili oni avioni koji su bili na remontu u Ukrajini. Inače ne bi bio", rekao je Šćuri. Naglasio je da istek vremenskog resursa ne znači da avion više ne može letjeti. - Naime, nije mu istekao radni resurs, koji je daleko bitniji od vremenskoga. Nitko tako vrijedne avione ne izvlači iz opticaja zato što im je istekao vremenski resurs, on se može produžiti, pojasnio je.
U trenutku otkazivanja motora zrakoplov se nalazio na visini od 500 metara, vozio je brzinom od 400 kilometara na sat, a nedostajalo mu je 15 sekundi da sleti.
Odmah su formirana dva povjerenstva koja će utvrditi razloge nesreće. Jedno će povjerenstvo nastojati utvrditi razloge zbog kojih je došlo do požara i otkazivanja hidrauličnog sustava, dok će se drugo baviti utvrđivanjem eventualnih pogrešaka u zapovjednome lancu. (Hina)