Nakon dva desetljeća obećanja, Ližnjanci će konačno dobiti Sabirnicu. Naziv je to ceste duge 700 metara koja se proteže od nogometnog igrališta na ulazu u mjesto, do raskrižja kod škole, ili točnije do restorana Stari ribar. Cesta ne samo da bi trebala donijeti "civilizaciju" u novo naselje na rubu mjesta s južne strane, nego bi kao zaobilaznica trebala i rasteretiti stari dio Ližnjana od gustog prometa, i to posebno ljeti, iz smjera Medulina prema moru, prema novim apartmanskim zgradama, a jednog dana i prema kompleksu na Marleri.
Završetak do travnja 2015.
Kako smo proteklog tjedna čuli od donačelnika Ližnjana Paola Demarina, prvi dio Sabirnice trebao bi biti gotov do kraja godine, a cijela bi prometnica, koju gradi pulska tvrtka Cesta, trebala biti završena do travnja 2015.. Do završetka prvog dijela, vozila na relaciji Ližnjan-Medulin voze jednim trakom, uz naizmjenično propuštanje regulirano semaforom. Vozači, oprez! Cesta je blatnjava uslijed obilnih padalina, a dijelom se vozi i uz duboki kanal.
Na ovu investiciju, tešku četiri milijuna kuna, dakle, čekalo se dva desetljeća, a projekt je u proteklih desetak godina često bio užarena tema sjednica općinskih vijeća i dobrodošli adut u predizbornim kampanjama. Sabirnica je projektirana još 1996. godine, no realizacije nije bilo ni na vidiku. Razlog? Uglavnom nemogućnost otkupa zemljišta u privatnom vlasništvu koje se našlo na trasi prometnice.
- U proljeće ističe već jednom produžena građevinska dozvola za sabirnu prometnicu pa smo morali započeti s njenom izgradnjom. U konačnici bi veća šteta bila pustiti da projekt izgradnje propadne, kaže načelnica Maja Cvek. Sada je pitanje vlasništva, čuli smo iz Općine, riješeno na većem dijelu trase, a u pomoć joj je pristigao novi zakon kojim se ubrzava postupak izvlaštenja i olakšava provedba sličnih projekata.
Neizgrađena cesta nanosi štetu Općini
Problema po pitanju ustupanja zemljišta radi izgradnje ceste, Općini nije pravio Mario Hero, a njegove riječi dočaravaju koliko je potrebno za realizaciju nekih komunalnih projekata poput gradnje cesta u novijim dijelovima naselja.
- Kada su me pitali (Općina, op. n.), ja sam odmah dao zemlju. Kada je to bilo? A prije skoro 20 godina, možda manje, bit će negdje 19 godina. Da, da, tako davno, a tek sada se gradi cesta, kaže Hero, čija se kuća nalazi uz trasu prometnice. U prvom dijelu buduće ceste malo je izgrađenih kuća, a neke od njih su i novije višestambene zgrade, i Mario je jedini osim radnika kojeg zatičemo uz blatnjavo gradilište.
- Ova se cesta planira i provlači kroz planove gradnje niz godina, a zbog njene nerealizacije u ranijim periodima, Općina ima znatni manjak u proračunu zbog povrata komunalnog doprinosa, poručuje načelnica Cvek. Naime, uslijed neizgrađene komunalne infrastrukture, investitorima, odnosno vlasnicima sagrađenih kuća, Općina je bila dužna vratiti dio uplaćenog doprinosa. (Zvjezdan STRAHINJA)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU