Istraživanje magazina Ja trgovac (http://www.jatrgovac.com) i agencije Hendal o konzumaciji bombona potvrdilo je popularnost ove kategorije proizvoda, s obzirom na to da čak četiri od pet ispitanika manje ili više učestalo konzumira ove slatke proizvode.
Na pitanje koliko često konzumiraju bombone, sudionici istraživanja pokazali su vrlo različite preferencije. Naime, velikih korisnika, znači onih koji svakodnevno jedu bombone, ima tek 7,7 posto, dok su ostale vrijednosti vrlo ravnomjerno raspoređene. Tako onih koji bombone konzumiraju nekoliko puta tjedno ima 15,2 posto, a 14,8 posto je onih koji ističu da ih konzumiraju nekoliko puta mjesečno. Nešto više je korisnika koji bombone jedu jednom mjesečno, ili rjeđe (18,9 posto), te onih koji bombone jedu rijetko - samo kada im ponude (21,9 posto).
Na temelju navedenih rezultata vidimo da gotovo 80 posto ispitanika barem ponekad konzumira bombone, jer tek malo iznad jedne petine ispitanih (21,5 posto) navodi kako ne jede bombone. Kruti bomboni najpopularnija su vrsta. Njih preferira više od polovice konzumenata, točnije njih 51,7 posto. Mekani bomboni su prvi izbor za 34,4 posto potrošača, dok 13,9 posto njih kaže kako podjednako voli obje vrste bombona. Sličan je omjer i kada je riječ o aromi bombona koju konzumenti najviše vole. Natpolovičnu većinu od 55,3 posto odnose osvježavajuće arome (menta, anis i slično). Voćni okusi najdraži su za 31,6 posto konzumenata, a karamela je preferencija 11,3 posto njih. Ostali okusi zauzimaju malih 1,8 posto udjela.
Supermarket/trgovina dominantno je mjesto kupnje ove impulsne kategorije, gdje ove proizvode kupuje čak 96,3 posto potrošača. Na benzinskoj postaji bombone kupuje njih 2,2 posto, a na kiosku 1,5 posto. Istraživanje je pokazalo da su tri glavna razloga za konzumaciju bombona. Da ih konzumiraju kako bi se zasladili, navodi najviše konzumenata - 34,9 posto. Kako bi osvježili dah kao razlog ističe 30 posto potrošača, a radi razbijanja dosade njih 26,2 posto.
Ostali razlozi konzumacije zauzimaju daleko manje udjele: zbog gladi (2,2 posto), zato što su dostupni (0,9 posto), zbog pada šećera (0,9 posto), iz zdravstvenih razloga/hipoglikemija (0,9 posto), zbog nervoze/da se smirim (0,8 posto) te zbog kašlja (0,5 posto).
Istraživanje je provedeno tijekom rujna na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina. (B. PETROVIĆ)