Ostvarilo se ono najgore: nakon puno godina najveci medulinski kamp Kažela ostat ce za Uskrs pod kljucem. Glavni razlog je to što mu Ministarstvo turizma nije dodijelilo kategorizaciju a što je preduvjet za otvaranje kampa koji je bio spreman jucer primiti svoje prve goste.
A kategorizacija još uvijek nije dodijeljena, iako su se u turistickoj tvrtci Arenaturist koja vodi kamp tome nadali svakog dana, zato što Arenaturist nema sklopljen ugovor o koncesiji s državom. Njega, medutim, i ne može imati jer ce se oni prema Zakonu o turistickom zemljištu, izglasanom prošle godine na ljeto, sklapati tek nakon 15. svibnja kada ce se zapravo Ministarstvo ocitovati na podnesene zahtjeve za dodjelu koncesija nad turistickim zemljištem.
Time je ovaj kamp, kao i kamp Pomer iste tvrtke, koji je takoder lani kao i Kažela nakon isteka ugovora s prijašnjim zakupcima izgubio kategorizaciju, postao, barem tako tvrde u Arenaturistu, jedni kamp u Hrvatskoj koji trenutno nema kategorizaciju i zbog zavrzlame svih propisa mora ostati zatvoren.
Rješenje problema u Arenturistu su vidjeli u dodjeli prijevremenog rješenja kojim bi se zapravo potvrdilo da je Arenaturist podnio zahtjev za koncesiju i u kojem bi se vidjelo da na nju prema zakonu ima pravo jer je dio zemljišta i objekata unesen u njegov temeljni kapital i kojim bi se omogucilo da kamp radi u ovom prijelaznom periodu, tim više što ispunjava sve tehnicke uvjete. Medutim, do danas usprkos višekratnim molbama, nikakav odgovor nisu dobili, a izvršni direktor Arenaturista Igor Štokovic kaže da nema druge nego cekati sljedeci tjedan.
U ova tri dana u kampu bi boravilo oko 500 do 600 osoba dnevno, što možda i nije neka velika brojka, medutim ono što zapravo više zabrinjava je loša reklama koja se zapravo time prenosi jer tradicionalni gosti kampa sigurno ce biti razocarani što ovaj Uskrs tamo nece moci boraviti.
A hoce li Ministarstvo turizma sljedeci tjedan dati zeleno svjetlo, nitko ne može znati. To ne otkiva ni njihov odgovor na naš upit hoce li dodijeliti Arenaturistu neko prijevremeno rješenje po kojem bi mogli dobiti kategorizaciju i otvoriti ulaz turistima.
Naime, nacelnik Službe za standarde u turizmu Željko Cvrtila odgovara da stranke, odnosno turisticke tvrtke moraju u svom zahtjevu priložiti dokaze o ispunjavanju traženih uvjeta za izdavanje rješenja o kategorizaciji, što ukljucuje ispunjavanje tehnickih uvjeta, ali i dokaz o pravu raspolaganja nad poslovnim prostorom. Dakle, ništa novo nije rekao. Ipak istakao je da je "Služba za standarde u turizmu uvijek je spremna pravovremeno reagirati, kako bi svi turisti koji odluce provoditi odmor u našoj zemlji tijekom svog boravka bili zadovoljni uvjetima i ponudenom uslugom".
S obzirom na cinjenicno stanje, upitno je koliko je zapravo Ministarstvo spremno "pravodobno reagirati", kada najveci medulinski kamp za Uskrs, kada pocinje sezona, ostaje pod kljucem.
U Medulinu su vodece opcinske i turisticke strukture zabrinute zbog situacije i vec vide katastroficni scenarij da se Kažela nece otvoriti cijelu sezonu.
- Kažela nam donosi 30 posto ukupnog turistickog prometa, a neotvaranje tog kampa jednako je elementarnoj nepogodi. To znaci da ce svi koji pružaju turisticku uslugu u Medulinu imati prihod smanjen upravo za 30 posto. To se odnosi na ovaj period, ali i u najgorem slucaju da se kamp ne otvori citavu sezonu. Tad bi Turisticka zajednica izgubila milijun kuna, ali tu nismo mi toliko važni jer možemo uvijek smanjiti rashode za promidžbu i manifestacije, vec su važni privatnici koji ce puno izgubiti.
Maksimalan kapacitet Kažele je pet tisuca ljudi i to je jako velik gubitak. Preusmjeravanjem na druge kampove nece se dobiti puno jer je, primjerice, kapacitet kampa Medulin cetiri i pol tisuce ljudi tako da može eventualno primiti još samo tisucu gostiju. Medulin inace ima 1,1 milijuna kuna nocenja godišnje, a cijela opcina 1,9 milijuna dok Fažana, primjerice, ima 600 tisuca nocenja. S zatvorenom Kaželom gubimo oko 300 tisuca nocenja godišnje, rekao je Dobrovac.
Donacelnik Damir Demarin smatra da ce se time izgubiti dio klijentele koji ce se morati nadoknadivati sljedecih tri do pet godina. -To nece biti pitanje jedne sezone vec nekoliko sljedecih. To automatski povlaci i vece troškove za marketing, promidžbu...Uglavnom, negativni efekti bit ce višestruki, zakljucio je Demarin.