Tek nakon što su uspješno izvojevali pobjedu protiv postavljanja bazne stanice u svojem naselju, žitelji Verude Porat suočeni su s novim problemom. Ovaj put riječ je o najezdi žohara i štakora koji su najaktivniji predvečer i tijekom noći. "To morate vidjeti i čuti. Idete autom, a pod kotačima pucketaju žohari. O štakorima da ne govorimo, svugdje su se razmiljeli, pa čak više i ne bježe", ispričao nam je jedan od stanara i predstavnik društva Zdravo Naselje Branko Kovač-Vujčić.
Tretiran tek jedan šaht
Kako je pojasnio, problem traje duže od mjesec dana te su se u međuvremenu obraćali raznim institucijama, ali bezuspješno.
- U našem je naselju na više lokacija konstantna vlaga i tu se legu žohari, komarci, muhe i tko zna što još. Komunalni inspektor nije baš stigao do kraja sve pogledati jer nam je smetala kiša, ali i zato što, kada su ga ljudi vidjeli, jedva da smo došli na red da mu išta kažemo, rekao nam je Kovač-Vujčić.
Dodaje da su kontaktirali Zavod za javno zdravstvo Istarske županije i saznali da oni nisu za to nadležni jer je Grad Pula tu uslugu dogovorio s jednom firmom iz Koprivnice(?). Na poziv toj firmi njihovi djelatnici su navodno otrov stavili u samo jedan šaht, ali problem nije riješen jer su se glodavci razmiljeli naseljem.
Stoga smo Grad upitali mogu li žitelji i na koji način riješiti svoj problem, koliko Grad plaća deratizaciju te kontrolira li provedbu ugovorene usluge. Odmah u uvodu iz Grada su nam rekli da Upravni odjel za društvene djelatnosti nije zaprimio predstavke građana s područja Verude Porat vezano za navedeni problem glodavaca.
"Grad Pula je na osnovu javne nabave poslove deratizacije, dezinfekcije i dezinsekcije povjerio zajednici ponuditelja u kojoj sudjeluju dva poduzeća - Adria Grupa d.o.o. iz Zagreba i Sani.tres d.o.o. iz Pule za poslove deratizacije, a Zavod za javno zdravstvo Istarske županije za poslove dezinfekcije i dezinsekcije. Grad, dakle, nije sklopio nikakav ugovor za takvu vrstu usluga s firmom iz Koprivnice niti imamo saznanja o djelovanju firme iz Koprivnice na području grada Pule vezano za pružanje usluga deratizacije stoga ne možemo komentirati navodnu izjavu da su '…otrov stavili u samo jedan šaht, ali problem nije riješen…'", kažu u Gradu.
Također ističu da se građanima akcije preventivne deratizacije najavljuju u uobičajenim proljetnim terminima od travnja do lipnja, te u jesenskim terminima od listopada do prosinca.
"Ukoliko građani izvan redovnih termina tretiranja primijete glodavce, moraju to dojaviti predstavniku zajednice ponuditelja zaduženom za usluge deratizacije poduzeću Adria grupa i Sani.tres na broj telefona 091/512-36-47", naglašavaju iz Grada i dodaju da u dosadašnjoj praksi, ukoliko građani kontaktiraju ZZJZ IŽ, dobivaju sve relevantne podatke o kontaktima dežurnih i nadležnih poduzeća za obavljanje usluga iz domene dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU