Na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma turističke nagrade dodjeljivale su se i najboljim hotelima. Tako je prvo mjesto u kategoriji wellness hotela osvojio bujski Casino Mulino, dok je u kategoriji luksuznih hotela nagrada išla rovinjskom Monte Muliniju. U kategoriji kulturna atrakcija drugo mjesto pripalo je renoviranom hotelu-muzeju Adriatic u Rovinju. Ove nagrade dodjeljivali su Hrvatska gospodarska komora, Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica. Mali obiteljski hotel La Grisa iz Bala proglašen je, pak, u akciji Slobodne Dalmacije u suradnji s Nacionalnom udrugom malih i obiteljskih hotela pod pokroviteljstvom HTZ-a najboljim malim i obiteljskim hotelom u državi.
Cjelogodišnji rad na granici
Vlasnik Casina Mulina Urban Cerar itekako je zadovoljan priznanjem za svoj dugogodišnji rad. Naime, njegov hotel na samom graničnom prijelazu Plovanija izgrađen je još 1985. godine na kojem se nekad nalazio restoran, a Casino Mulino s radom je počeo 1996. godine. Osim što je poznat po svom casinou, od 2006. vlasnik je dodatno uložio u hotel s pet zvjezdica sa 67 ekskluzivnih soba te predsjedničkim apartmanom. Ono za što je ove godine dobio nagradu je prostrani wellness centar na tisuću kvadrata u zatvorenom te isto toliko na otvorenom prostoru. Cerar se pohvalio i kako je bio jedan od prvih koji je radio na revitalizaciji nekadašnje uskotračne pruge Parenzane koja je danas pretvorena u poznatu pješačko-biciklističku stazu. Od početka svog rada pa sve do danas hotel nije bio zatvoren niti jedan dan, a 2009. godine HGK ga je proglasila najboljim tematskom hotelom u državi.
- Poslije 19 godina i dalje radimo 365 dana u godini bez prestanka. Velika nam je čast dobiti ovo priznanje i nadamo se da će nas i ubuduće tako promovirati i shvaćati. Drago nam je da je Turistička zajednica krenula s projektom Hrvatska 365 jer nas to u turizmu sigurno spašava, bez obzira na izuzetnu sezonu. Jedino zalaganje i trud u cjelini daju posla za cijelu godinu. Mi smo se kao vlasnici posebno potrudili oko wellness ponude, tako da imamo i večernje programe, a tu ćemo ponudu proširiti i na zdravstveni turizam. Tu nam sigurno dio ponude pruža i Parenzana, ali i obližnje solane, kazao je Cerar.
Ističe da nije jednostavno poslovati 365 dana u godini izvan većih gradova, ali da im pomaže učlanjenje u određene asocijacije. Ova godina također će za njih, kao i druge istarske hotelijere, poslovno biti iznimno uspješna. Inače, Cerar planira daljnja ulaganja, a to je izgradnja 10 novih apartmana i tri istarske vile. U planu je i izgradnja objekta za zdravstveni turizam te natkrivanje igrališta za male sportove.
Luksuz živi u Rovinju
Rovinjski Monte Mulini ponovio je prošlogodišnji uspjeh braneći titulu najboljeg hotela u državi u oštroj konkurenciji s luksuznim hotelima u Opatiji i Dubrovniku. Otvoren je 2009. godine, a u njega je svojedobno uloženo 200 milijuna kuna. Bio je to prvi u nizu luksuznih hotela rovinjske tvrtke Maistra i prvi s pet zvjezdica. Arhitekturu i dizajn hotela sa 109 soba i deset apartmana, wellness i spa centrom na tisuću četvornih metara, tri restorana i vinarijom potpisuje arhitektonski studio WATG - Wimberly Allison Tong & Goo. Monte Mulini 2012. godine postao je dio jedne od najvećih svjetskih organizacija u luksuznom hotelijerstvu, The Leading Hotels of the World, dok je kvalitetu hotela na domaćem terenu potvrdilo Ministarstvo turizma dodijelivši mu oznaku kvalitete "Q" za usluge u hotelijerstvu.
- Monte Mulini je u sedmoj godini poslovanja i već dvije godine za redom dobitnik je priznanja, lani za najbolji hotel u ukupnoj kategoriji, a ove godine kao najbolji luksuzni hotel. Iznimna nam je čast i zadovoljstvo primiti ovakvu nagradu koja je odraz dugogodišnjeg rada. Ništa nije bilo preko noći. Ovaj je hotel već po svojem projektu bio sinonim za ekskluzivnost i stil, a ljudi su ključ uspjeha. Imamo izuzetno mladi tim koji je već nekoliko sezona odradio odlično, kazala je direktorica hotela Lovorka Androšić. Dodala je kako Rovinj polako postaje luksuzno odredište budući da Maistra svake godine sve više ulaže u svoje kapacitete.
- Naši gosti ostaju sve duže. Dolaze već u ožujku i ostaju do studenog što je izuzetno. U hladnijim mjesecima ostajemo otvoreni do studenog i ponovno otvaramo za Novu godinu kada ćemo zajedno s hotelom Lone ponuditi ekskluzivan doček Nove godine, najavila je Androšić.
U Maistri je posebnu nagradu dobio i novootvoreni i obnovljeni gradski hotel Adriatic koji se može nazvati i svojevrsnim hotelom-muzejom zbog čega je konkurirao i u drugačijoj kategoriji od ostalih hotela. U Adriatic je ove godine uloženo 30 milijuna kuna, a obnovom je nastao takozvani art hotel koji spaja umjetnost i luksuz s intimnošću i vrhunskom gastronomijom - spojem francuske i istarske kulinarske tradicije. Svakom je detalju interijera pridana posebna pažnja, a za ovaj je hotel specijalno svoje umjetničke radove spremalo čak 14 umjetnika iz zemlje i okruženja. Tako se trenutno u Adriaticu može vidjeti više od stotinu umjetničkih djela.
- S obzirom da je u uređenju hotela sudjelovalo više renomiranih umjetnika iz Hrvatske i jednog dijela Europe, ne čudi što je hotel dobio nagradu. Ali mi ne želimo biti prepoznati samo po tome, već i po ponudi hrane i pića. U sklopu hotela je uređena brasseria i restoran te bar s najvećim izborom viskija u ovom dijelu Europe. Hotel je otvoren 3. srpnja i zasada imamo samo pozitivne kritike, stranih i domaćih gostiju kojima je kavana i dalje ostala omiljeno mjesto okupljanja, kaže voditelj hrane i pića u Adriaticu Stefano Mužina.
Idila u Balama
La Grisa iz Bala slavila je među malim obiteljskih hotelima u Hrvatskoj i to u žestokoj konkurenciji deset hotela finalista: Ville Rosetta iz Savudrije, Cornara u Splitu, Berkeleya u Dubrovniku, Savusa u Slavonskom Brodu, Frankopana u Ogulinu, Amora u Supetru, Bastiona u Zadru, Bitoraja u Fužinama te Vrata Krke u Lozovcu. U ovaj je hotel vlasnik Lutvo Murić uložio 3,5 milijuna eura i na tržištu je od 2012. godine. Spojili su osam starih kuća u centru starogradske jezgre Bala u hotel koji danas nudi 22 sobe i dva apartmana te ekskluzivan restoran.
- Najviše gostiju imamo iz Njemačke i Austrije. Jako se trudimo oko njih, kod nas gost nije tek broj sobe, nego doista osoba s imenom i prezimenom te svojim navikama. Zato u hotelu vlada zaista srdačna atmosfera, zaključio je Murić. (Barbara BAN)