Najbolje ocjene nam dali Poljaci

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Glavni plan i strategija razvoja turizma Republike Hrvatske, najvažniji dokument za razvoj te djelatnosti, bit ce gotov do 3. rujna, 88 dana ranije no što je prvotno planirano. Institut za turizam, izabran temeljem javnog natjecaja, izradit ce ga za 3,6 milijuna kuna. Skracivanje roka izrade strategije, baš kao i ukljucivanje šire javnosti u izradu, dogovoreno je u petak na sastanku predstavnika Ministarstva turizma i Instituta za turizam.

Strategija, koja se odnosi na razdoblje do 2020. godine, definira što želimo, kamo idemo i koji nas to nacini vode do cilja - vece zarade i kontinuiranog rasta blagostanja stanovništva, a sve u skladu s održivim razvojem korištenja resursno-atrakcijske osnove, veli ministar turizma Veljko Ostojic i istice da bez te strategije ne bi bilo moguce povlaciti sredstva iz EU-fondova, zbog cega je, medu ostalim, njena izrada i ubrzana.

Ravnateljica Instituta za turizam Sanda Corak istaknula je da je dosad dovršeno prvih pet istraživanja/izvještaja od ukupno planiranih 13, podijeljenih u šest cjelina. Sve što je napravljeno dostupno je na web-stranicama Instituta i Ministarstva, a otvoren je i forum, odnosno e-mail adrese na koje se svi zainteresirani mogu javiti s prijedlozima.

O dosadašnjim rezultatima istraživanja govorio je voditelj projekta Siniša Horak. Rekao je da su Hrvatsku podijelili na tri regije - sjeverni i južni Jadran te kontinent - te da je definirano sedam razlicitih grupa proizvoda od kojih bi Hrvatska mogla profitirati u turizmu: odmorišni turizam, poslovni, nauticki, zdravstveni, avanturizam i sport, kulturni turizam i turizam posebnih interesa.

Prvi put je napravljena i cjelovita slika o tome što su hrvatski turizam i turisticka aktivnost u Hrvatskoj, temeljem zadnjih sveobuhvatnih podataka za 2010. Tako se u sklopu hrvatskog turizma u 2010. bilježi ukupno 51 milijun putovanja, od kojih je turisticka potrošnja iznosila 7,28 milijardi eura. Od toga je bilo 39,6 milijuna putovanja stranih posjetitelja i njihove 6,23 milijarde eura potrošnje te 11,9 milijuna putovanja domacih turista s potrošnjom od 1,05 milijardi eura.

Neka istraživanja napravljena su prvi put, primjerice ona o imidžu Hrvatske kao turisticke destinacije provedena su na podrucju šest inozemnih europskih tržišta - u Njemackoj, Velikoj Britaniji, Španjolskoj, Poljskoj, Švedskoj i Danskoj. Rezultati su zanimljivi, primjerice onaj da od ukupnog broja Nijemaca koji godišnje putuju samo dva posto njih dolazi u Hrvatsku.

Prema istraživanju, imidž nam je relativno dobar, no 20 posto ispitanika nije imalo nikakvu asocijaciju na spomen Hrvatske, a taj postotak raste kod mladih i slabije obrazovanih. U opisu imidža Hrvatske prevladavaju rijeci "lijepa, plaža, more, odmor, sunce" kao pozitivne asocijacije, ali ima i negativnih poput "rata". Poljaci su iskazali najbolje poznavanje i dali najbolje ocjene pa je Horak primijetio da bi to veliko tržište trebalo više uvažavati da ne bismo ponovili grešku ucinjenu s Ceškom. (Siniša PAVIC/NL)


Podijeli: Facebook Twiter