Kad se neki gradski automobil punih trideset godina upisuje na ljestvicu najprodavanijih automobila u Europi, pa tako i na našem tržištu, jasno je da njegova uspješnost nije slučajna. Opel corsa je s proizvodnih traka sišla 1982. godine i kupcima se iskazala kao idealan automobil za svakodnevnu uporabu. Bila je ultralagana, kompaktna i ekonomična.
Nasljednica, odnosno corsa B, stigla je 1993. godine i proizvodila se sve do 2000. Treća generacija zadržala se na tržištu narednih šest godina, a od 2006. na tržištu se nalazi aktualni model, koji je diskretno ali vrlo efektno redizajniran prošle godine. Upravo je ova posljednja generacija na našem tržištu najbolje prihvaćena, što su i automobilski novinari dobro procijenili čim je izašla na tržište, dodijelivši joj titulu Hrvatskog automobila 2007. godine ispred tada ljutih rivala peugeota 207 i fiata grande punto.
Koliko je tražena svjedoči podatak da je Opel do danas proizveo više od deset milijuna corsi, te da u Njemačkoj ona drži 30 posto udjela u njegovoj gami. Za uspjeh na tržištu zaslužni su njezin primamljiv dizajn s naglašenim fluidnim linijama, izdašna serijska oprema i ekonomični agregati, a sve po vrlo pristupačnoj cijeni. Treba li išta više kupcu gradskog automobila?
U našem prilogu nekoliko smo puta corsu podvrgnuli sedmodnevnom testu, pa i model koji se od ovog petka nudi u našoj nagradnoj igri. Riječ je o 1,2-litarskoj benzinskoj verziji od 85 konjskih snaga koju odlikuju dvije vrline – okretnost u gradu i niska potrošnja goriva. Konkretno, u gradu potroši 6,9, odnosno prosječno 5,3 litre na stotinu prijeđenih kilometara, što je vrlo pristojan rezultat koji omogućuje visoku autonomiju.
Što se performansi tiče, one dakako nisu sportske i dinamične vozače neće impresionirati, što dakako ne znači da je gradska "zvjezdica" troma. Dapače, za gradski režim je idealna. Ultralagani servo upravljač omogućuje iznimno jednostavno upravljanje prilikom potrage za bočnim parkirnim mjestom, ili u situacijama kad je nužno okretanje u više manevara.
Kvalitetno izrađena unutrašnjost dopadljiva je zbog svijetlih boja i kontrastnih detalja, a logično raspoređeni prekidači omogućuju brzo privikavanje. Unatoč relativnom malim dimenzijama, ponuda prostora je vrlo solidna, čak i u prtljažniku koji raspolaže sa solidnih 285 litara, proširivih preklapanjem sjedala do čak 1.050 litara.
Na popisu serijske opreme Essentia od važnijih su elemenata električno podešavanje vanjskih retrovizora, zračni jastuci za vozača i suvozača, mjerač okretaja motora, dok u dodatnu opremu spadaju klima-uređaj, metalik boja, paket za pušače, audiouređaj s komandama na upravljaču te električni paket. (K. TADIJIĆ)