Nagrađeno vino u etiketi Glasa Istre


U sklopu nedavno održanog festivala ambalaže FEST.A CROPAK 2014. dodijeljene su nagrade za najbolju ambalažu na hrvatskom tržištu Cropak 2014., među kojima je Piquentum Brazda vino odnijelo pobjedu u kategoriji grafičkog dizajna. Proizvođač tog vina je Dimitri Brečević i njegov Vinski podrum Buzet, a dizajn i produkciju prilično originalne etikete od objavljenih stranica/tekstova Glasa Istre, potpisuje renomirani istarski dizajnerski studio Sonda.

Iako je vino buteljirano u ovoj godini, i to u limitiranoj ediciji od 200 boca, pripreme za izradu etikete sežu u berbu 2012. godinu, kada je prikupljeno 200 primjeraka Glasa Istre, dnevnih novina regije, objavljenih na dan berbe, 21. rujna 2012.

- Ovo vino iz vinograda Istre koji je punih 80 godina obrađivan prirodnim metodama, u potpunosti odražava filozofiju proizvođača Dimitrija Brečevića i njegov stav da najbolje vino radi sama priroda. Njegova je filozofija da vino stvaraju vrijeme, prostor i iskrenost te mu nisu potrebni drugi dodaci. Naše rješenje etikete odražava tu istu filozofiju: novine utjelovljuju simboliku vremena (dan berbe), prostora (regionalne novine područja) te iskrenosti u prenošenju novinske informacije kao svjedočanstva jednog vremena, pojašnjava Jelena Šimunović iz Sonde.

Nasuprot masovnoj proizvodnji, etikete su isproducirane iz originalnih primjeraka Glasa Istre, a preuzeti listovi lišeni su ikakvih dodataka, odražavajući isti takav, iskreni karakter vina. Prema njenim riječima, grafički element izgleda novinskog teksta, koji podsjeća na obrađeno polje, nadovezuje se na ime vina - Brazda.

Na natječaj za najbolju ambalažu na hrvatskom tržištu prijavilo se 29 proizvoda i 27 serija u devet kategorija, ukupno više od 140 proizvoda, a nagradu je Sondi dodijelio Tom Schneider, predsjednik Svjetske organizacije za ambalažu.

Hrvatsku nagradu za najbolju ambalažu CROPAK utemeljili su 2004. godine Institut za ambalažu i tiskarstvo Tectus - IatT, stručni časopis Ambalaža i zagrebačka tvrtka Tectus. Osmišljena je u cilju promocije i isticanja prednosti i koristi ambalaže kao važnog sredstva zaštite, promocije i identifikacije proizvoda te motiviranja proizvođača i korisnika ambalaže, dizajnera i tiskara na proširenje tehničke i kvalitativne granice ambalažne i grafičke industrije.

Glavnu ovogodišnju nagradu Cropak dobila je "Podravka juha bogatog sadržaja - 4 okusa", dizajnera Ane Belić i McCanna Zagreb, a proizvođač ambalaže je tvrtka iz Umaga Aluflexpack novi.

Dimitri Brečević: Kemijom se ne može doći do iskrenog proizvoda!

Prema filozofiji vinara Dimitrija Brečevića, vino stvaraju vrijeme, prostor i iskrenost, i ne trebaju mu nikakvi dodaci.

- To zvuči gotovo romantično. Vino zahtijeva puno rada, i u vinogradu i u podrumu, no ja zaista smatram da za iskreni proizvod moramo raditi s i uz prirodu. Moramo razumjeti cikluse, godine, vrijeme, terroir, zemlju, sorte grožđa… Mi se moramo adaptirati prirodi, a ne ona nama. Naravno, mi vodimo taj proces jer je ipak riječ o poljoprivrednoj kulturi, no kemijom se ne može doći do iskrenog proizvoda. Pritom, nikako me bih htio da ovo zvuči arogantno, kaže Brečević.

Namjerno ne spominje pojam kvalitetnog vina nego iskrenog proizvoda, i to zbog toga što, tehnološki gledano, puno ljudi rade kvalitetno, pa i vrhunsko vino

- No, ja govorim o proizvodu i prirodnom procesu koji vinari samo trebaju voditi, a ne promijeniti ga ili čak i upravljati njime. Zato to zovem iskreni proizvod; proizvod koji nam priroda daje. Naravno da sve to traži puno rada, pažnje, znanja, senzibiliteta i sposobnosti adaptacije na različite vremenske (ne)prilike, zaključuje Brečević. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter