Nagrađene AZZRI-jeve salame, vina Sosich i proizvodi od bračkog kamena

Monox
Monox

Dodjelom nagrada i priznanja zaključen je jučer jubilarni 20. Obrtnički sajam Istre, koji se na pulskoj Karolini održavao od četvrtka do nedjelje. Obrtnička komora Istarske županije, kao organizator, dodijelila je prvu nagradu za uspješnu sajamsku prezentaciju obrtu "Vina Sosich" iz Vižinade, a nagrađen je i obrt Hortis/Marožin d.o.o. iz Rovinja, koji se bavi uslužnom djelatnošću u hortikulturi, odnosno održavanjem vrtnog ukrasnog bilja te veleprodajom i maloprodaja ukrasnih vaza, fontana, vrtnih tuševa, inspirativnih vertikalnih vrtova, vrtnog namještaja i biljaka.

Vina i rakije iz Vižinade

Nagrađena je i Opća poljoprivredna zadruga TOP iz Bjelovara, koja je na sajmu nudila hladno prešano ulje crnog kima, konoplje, sikavice, lješnjaka, badema, noćurka te aronijin sok kao i prirodne biljne meleme, sve domaće proizvodnje.

Kako doznajemo od Marčele Sosich iz Lašići kraj Vižinade, ona je rodom Pilat, koja je stara vinarska obitelj. Kako nam je kazala, proizvode tri vrste bijeloga vina (malvaziju, chardonay i muškat), zatim tri vrste crnoga vina (teran, cabernet sauvignon i merlot) te rose od merlota.

- Lani smo prvi puta proizveli i pjenušac od malvazije, dobiven klasičnom metodom, a osim vinima proizvodimo i 13 vrsta likera kojima je baza komovica - od biske, preko teranina, do najnovijeg likera od bazge, kazala nam je Sosich, dodajući da na sajam dolaze svake godine i to na štand Udruženja obrtnika Poreč te im je to odlična prilika za reklamu i promociju svojih proizvoda jer nudi mogućnost sklapanja novih proizvoda, a nešto se i proda.

- Imamo i četiri vinarije, u Vrsaru, Fontani, Taru i Novigradu, njima se bave kćer i zet dok smo u samoj proizvodnji sin i ja, zaključila je Sosich.

Plaketu za oblikovanje proizvoda dobio je "Unito" iz Varaždina, obrt za izradu predmeta i suvenira od kamena. Kako nam je kazao Karlo Drpić, iako je obrt iz Varaždina dio obitelji je s Brača, iz Pučišća, odakle je i kamen od kojega proizvode svoje proizvode. Pojasnio nam je da je riječ o obiteljskom obrtu, u kojem rade svi, a glavni je njegov otac te da je obrt otvoren 2013. godine. Proizvode kamene zidne satove, žare, zdjele. No, na sajmu se svakako najviše pogledavao nakit od bračkog kamena i kirurškog čelika - od naušnica, preko narukvica do prstena.

Plaketu za najbolji proizvod dobila je Agencija za ruralni razvoj Istre d.o.o. iz Pazina za brend "Istrijana" koji revitalizira autohtone pasmine Istre te kombinira tradicionalne istarske okusa i začine s onim suvremenim. Paletu proizvoda pod brandom "Istrijana" čine proizvodi od mesa istarskog goveda, istarskog magarca i mesa divljači. Svi proizvodi imaju karakteristike korištenja prirodno uzgojenog mesa bez aditiva te korištenja sirovina koje su proizvedene lokalno i u malim serijama.

Vrhunska keramička rasvjeta

AZZRI se na sajam, kazala nam je Martina Matković, došao predstaviti salamama od boškarina (s tartufima, teranom ili malvazijom), tovara, divljeg jelena i, kao novost, salamom od ovce u varijanti s malvazijom i crnim vinom. Posjetiteljima su nudili i svoje ekstra djevičansko maslinovo ulje u bocama i kanistrima te poklon-pakete malih pakiranja sa dvije boce maslinovog ulja i bocom octa od bazge.

Plaketu za svoj proizvod dobio je i obrt za proizvodnju keramičkih proizvoda "Merania" iz Labina koji proizvodi vrhunsku keramičku rasvjetu (industrijsku, rustikalnu i modernu), rasvjetu na kovanim elementima te posuđe za profesionalnu i domaćinsku uporabu i druge predmete od keramike za uređenje i opremanje prostora.

Treću nagradu za svoj proizvod dobio je obrt Thomas iz Sv. Ivana Zeline, koji se bavi prodajom kožnih jakni iz vlastite proizvodnje. Ovaj hrvatski proizvod nosi "etiketu" obiteljske tradicije zanatske izrade od 1926. godine.

Slabo posjećena akcija "Kupujmo u Puli"

U subotu je u središtu grada održana još jedna trgovinska akcija pod nazivom "Kupujmo u Puli", u sklopu koje su trgovine bile otvorene do 22 sata. Datum akcije povezan je s Obrtničkim sajmom Istra koji se na Karolini održavao od 12. do 15. listopada.

Maglovita i prohladna subotnja večer ipak nije pretjerano napunila grad, a popusti od 15 posto, koje su trgovci nudili, očito nisu bili dovoljan mamac kupcima. U grad su se ipak spustili brojni mladi, koji su po gradu "đirivali" prije uobičajenog subotnjeg izlaska, a neke su djevojke, kako su nam kazale, priliku iskoristile kako bi koju "krpicu" i tenisice ipak kupile povoljnije. Nešto gužve bilo je u trgovini "bio&bio" gdje se nudio popust od 15 posto na cjelokupan asortiman te u Mülleru koji, već uobičajeno, nudi tek deset posto popusta.

Nažalost, osim ulice Segijevaca koja je bila živa, u okolnim je ulicama većina trgovina "bila u mraku", a bilo je i onih koje su bile otvorene, no nisu sudjelovale u akciji. Kako se kupci ne bi zabunili tko sudjeluje u akcije te su trgovine bile označene plakatom akcije, a ulazi ukrašeni tujama.

U sklopu akcije upriličio se i glazbeni program pa je tako na Portarati nastupao Pula Jazz Band, a na tržnici kod fontane Duo Fault. U akciji, koju organiziraju Udruženje obrtnika Pula, Hrvatska gospodarska komora-Županijska komora Pula, Grad Pula i Turistička zajednica grada Pule, sudjelovale su, kako su najavili organizatori, ukupno 54 trgovine. (Borka PETROVIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter