Vijece Opcine Fažana na svojoj je tematskoj sjednici o problematici javnog prijevoza Pulaprometa u petak donijelo odluku o prihvacanju poslovnog udjela u tom poduzecu od jedan posto, odnosno 50,5 tisuca kuna, koji joj je bez naknade ustupio Grad Vodnjan. Ukljucivanjem u vlasnicku strukturu Pulaprometa, Opcinsko vijece moci ce donijeti i odluku o sufinanciranju otplate kredita za nove Pulaprometove autobuse.
Sjednica, na kojoj je bio i direktor Pulaprometa Igor Škatar, protekla je u burnim tonovima, predbacivanjima i nesuglasicama o obvezama koje Opcina Fažana ima prema Pulaprometu, a vijecnici te nacelnica Ada Damjanac i donacelnik Radomir Korac zakljucili su da ce se o ovoj kompleksnoj problematici morati još pregovarati.
Iznoseci kronologiju, kako je navela, konstantnih trzavica izmedu Pulaprometa i Opcine Fažana, Damjanac je istaknula da je još 2000. godine donesena Odluka o javnom linijskom gradskom i prigradskom prijevozu u kojem se Fažana ne spominje. Ugovor o obavljanju javnog prijevoza izmedu Pulaprometa i Opcine Fažana potpisan je pak u travnju 2002. godine te je bilo navedeno da je Opcina obvezna uplacivati Pulaprometu šest tisuca kuna mjesecno plus PDV, a iznos je aneksom iz 2006. godine povecan na deset tisuca kuna mjesecno plus PDV. Taj iznos Opcina i ove godine redovito uplacuje pa je u ovoj godini Pulaprometu dosad placeno 112 tisuca kuna.
Takoder, buduci da Opcina nije imala udjele u tom poduzecu, tadašnje opcinsko poglavarstvo donijelo je prije dvije godine odluku da nece sufinancirati otplatu kreditnih rata za 22 nova Pulaprometova autobusa koji su u to vrijeme kupljeni. Unatoc višestrukim dopisima iz Opcine, Pulapromet do ove godine nije odustao u svojim zahtjevima Fažani za placanjem kredita, intervenirala je i Istarska županija, no dogovor nije postignut. Upravo bi ovaj jedan posto udjela, koji je sad prepustio Vodnjan, mogao pridonijeti u postizanju tog dogovora, a odluku Vodnjana pozitivnom su ocijenili svi vijecnici.
No, u rujnu, uoci pocetka školske godine, Pulapromet je bez najave ukinuo pedeset posto vožnji na liniji Pula - Fažana - Peroj - Barbariga radnim danom, subotom te nedjeljom i blagdanom, a dio linija proglašen je sezonskim pa još nisu vracene.
- Cijena prijevozne usluge odreduje se po trošku prijedenog kilometra cijelog prijevoznog sustava koji za ovu godinu iznosi 15 kuna po kilometru. Prijedena kilometraža za potrebe Opcine Fažana na relaciji Istarska ulica - autobusni kolodvor - Ulica prekomorskih brigada - Fažana s povratkom u Pulu preko Ulice prekomorskih brigada, Rakovceve i Istarske ulice, u ukupnoj dužini od 22,4 kilometra množi se s brojem polazaka radnim danom, subotom i nedjeljom. Tu je Opcina Fažana špekulirala da Pulaprometu treba platiti 1,7 milijuna kuna, no taj iznos je manji, naveo je direktor Pulaprometa Igor Škatar. Obrazložio je to navodom iz ugovora o javnoprijevoznim uslugama izmedu Pulaprometa i Fažane u kojem stoji da se trošak umanjuje za ostvarene prihode na toj liniji, odnosno umirovljenicke, opceradnicke, ucenicke, vrijednosne i pojedinacne karte.
- Pulapromet vozi po rješenju o voznom redu kojeg imamo. Opcina treba prihvatiti ono što piše u proracunu, a tamo piše da sufinancira Pulapromet s 500 tisuca kuna godišnje. Nema tu veze je li netko suvlasnik Pulaprometa ili nije, naveo je Škatar, no s njim se nije složila Damjanac koja je rekla da je opcinski proracun samo projekcija troškova pa je navedeni iznos sufinanciranja mogao biti viši, ali i niži.
- Prijevoz koji Pulapromet obavlja za mještane Fažane nije luksuz nego potreba. Želimo jutarnju radnicku vožnju i vecernju vožnju poslije 20 sati za ucenike te vožnje subotom i nedjeljom kad ih koristi mnogo umirovljenika iz naše opcine za posjete pulskoj bolnici. Neka se nerentabilne vožnje ukinu ako treba, ali u dogovoru s nama. Želimo se dogovoriti i to smo isticali u svim razgovorima. Ne želimo trakavicu u kojoj su najviše ošteceni naši mještani, rekla je Damjanac.