Nakon prosvjeda učenika 3.c Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu (Š.T.U.T.), koji su prošli ponedjeljak zbog odluke o pohađanju nastave u poslijepodnevnoj smjeni odbili otići na nastavu, otvorilo se niz pitanja o jednosmjenskoj nastavi u pulskim srednjim školama. Iako je s učenicima-prosvjednicima pronađen kompromis nakon kojeg su se učenici vratili u školske klupe do drugog polugodišta kada bi trebali dobiti traženu jutarnju smjenu, pitanje jednosmjenskog rada škola traži dugoročno rješenje na kojem se doduše već godinama radi, a određeni pomaci su vidljivi.
Projekt "Pulske srednje škole"
Istarska županija je, naime, 2008. godine osmislila projekt "Pulske srednje škole", da bi u određenom periodu riješila taj problem. Za taj projekt Istarska županija dobila je suglasnost Gradskog vijeća Grada Pule i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Najvažnije odrednice tog projekta jesu stvaranje Centra novih tehnologija na Vidikovcu, Društvenog centra (Žuta škola) i Turističko-ugostiteljskog centra na Stoji. Kako su istaknuli iz Županije, dosadašnje aktivnosti u tom projektu rezultirale su dovršetkom sanacije praktikuma Industrijsko-obrtničke škole na Vidikovcu u koji je početkom godine u budući Centar novih tehnologija preselila Industrijsko-obrtnička škola Pula.
- Početkom ove 2014./15. školske godine rad u jednoj smjeni počeo je u Gimnaziji, najvećem dijelu Strukovne škole, dok je Glazbena škola Ivana Matetića Ronjgova uselila u prostor koji se oslobodio preseljenjem Industrijsko-obrtničke škole na Vidikovac, takozvani Društveni centar, pojašnjavaju iz Županije i dodaju da svoje mjesto u okviru projekta Pulske srednje škole svakako ima i Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu koja će postati Turističko-ugostiteljski centar.
Taj budući Turističko-ugostiteljski centar bi obuhvatio postojeće građevine, uz dogradnju od oko 3.500 četvornih metara neto površine adekvatnog polivalentnog prostora i prostora za odvijanje teoretske nastave na Stoji.
- Kada će se to realizirati, teško je govoriti i vrlo je nezahvalno jer postoji niz okolnosti o kojima treba voditi računa. Prvenstveno ovisi o proračunu, a tu su i procesi koji zahtijevaju i sređivanje vlasničkih odnosa, pribavljanje druge dokumentacije, međutim, na projektu se konstantno radi, a ima i pomaka, rekla nam je Patricija Smoljan, pročelnica županijskog Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu.
Udovoljavanje pedagoškim standardima
Županija je podsjetimo, osnivač 21 srednje škole, među kojima i Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula u koji se početkom tjedna pojavio problem oko poslijepodnevne smjene. Škola djeluje na dvije lokacije - matična zgrada u Kandlerovoj ulici i praktikum plus dvorana za tjelesni odgoj na Stoji. Od ukupno 28 razrednih odjela, osam razreda nastavu ima u poslijepodnevnoj smjeni, i to 1.c - THK (turističko hoteljerski komercijalist), 1.e - prodavači, 1.f - konobar, 1. g - kuhari, 2.d - komercijalisti, 2.e - prodavači/slastičari, 3.b - HTT i 3.c THK. Iz županije su poručili da s obzirom da škola nema dovoljno prostora za rad u jednoj smjeni, odluku o tome koji će razredi raditi u poslijepodnevnoj smjeni donosi nastavničko vijeće, vodeći računa o nastavnom planu i programu i učenicima putnicima, kojih ima u svim razredima, samo u različitom broju.
- Istarska županija će i nadalje ulagati napore da svim učenicima u županiji, omogući rad u školama sukladno uvjetima koje propisuje državno-pedagoški standard, duboko svjesni činjenice što to donosi učenicima, roditeljima i djelatnicima škola, zaključili su u Županiji. (Nera SOFTIĆ, snimio Manuel ANGELINI)