Velika subotnja modna revija na kojoj se tražilo mjesto više za sjedenje i stajanje nije ispala velika koliko se očekivalo. Ako je nešto u modi pogubno, onda je to mlakost. I dok je kič legitiman, naravno dok je doziran, posebice kada su vjenčanja u pitanju, jednoličnosti tamo nije mjesto.
No, dogodilo se da je subotnja, uvijek rado posjećena velika modna revija 14. festivala vjenčanja SPOSAnews u Domu hrvatskih branitelja bila mlaki pokušaj prezentiranja i potrage za kreativnim potencijalom. A kreativnosti u natruhama. Još je davnih dana pisac Aldous Huxley rekao da nedostatak sna i pomanjkanje vitamina potiču kreativnosti, no iz viđenog se dalo zaključiti da su prisutni dizajneri previše spavali i da imaju hipervitaminozu te da su prespavali modna kretanja.
Devet dizajnera trebalo je prikazati svoje viđenje mladenke, što je uostalom svakom kreatoru kruna rada te revije haute couturea uvijek završavaju modelom u vjenčanici.
Od svega viđenog, žiri je najboljom proglasio vjenčanicu Sanje Kaić iz Pule, koja je iznenadila mnogobrojnu publiku koja je vrlo mlako reagirala i koja kao da nije doživjela ono što je trebao biti vrhunac, a čiji je favorit, sudeći prema reakcijama i komentarima, bila višeslojna vjenčanica vodnjanske dizajnerice Antonele Gregorović, kao i kreacija Saše Đukića Obradovića.
No, stručni žiri, koji su činili kostimografkinja Kristina Nefat, modna dizajnerica Karmen Paulinić i odjevna tehničarka iz butika Biba Biljana Pliško, osvojila je heklana vjenčanica u zelenkastim tonovima koja se iz duge haljine obogaćene naborima pretvarala u elegantnu koktel haljinu. Time je Sanja spojila vjenčanicu i koktel haljinu, što je dojmilo žiri izvedbom i idejom, no publiku je ostavila bez emocija. Iako je zanatski besprijekorno odrađena, falilo joj je "ono nešto" da zaokruži priču.
Publiku je više impresionirala svadbena raskošna i zanatski besprijekorna kreacija Antonele Gregorović. Razrađena do najmanjeg detalja u maniri Diora (kada je za njih još radio Galliano) s pogođenom manekenkom, bijela vjenčanica s dramatično izrađenim make-upom kao dekoracijom, transformirala se u odijelo sa smokingom, a potom u tutu da bi na kraju opet sve završilo u haljini. Kompletno i efektno.
Baš kao i kreacija još jednog veterana Spose Saše Đukića Obradovića koji je i otvorio manifestaciju vjenčanicom kakvu bi ponijela i Dita von Teese koja je, osim Saše, inspirirala i Jeana Paula Gaultiera za novu kolekciju premijerno prikazanu na tjednu mode u Parizu.
Jedino je tigrasta, mačkasta kreacije Elene Vižintin iz Svetvinčenta pomirila ukus publike i žirija. Bazirana na estetici 80-ih, njezina mladenka je bila mlada tigrica, koja je crvenom pistom mahala repom, a manekenka koja ju je nosila svojom snagom i scenskim nastupom prikovala je mnogobrojnu publiku. Odabirom modela i izvedbom Elena je samo pokazala da ljudi čine odjeću, a ne obrnuto. Pritom je jedina uspjela zaintrigirati publiku i spasiti je od zijevanja.
Doris Kolić poigravala se minimalizmom i pleteninom što je na kraju rezultiralo reduciranim uplivom u futurizam. Od studentice TTF-a sa stažem kod renomiranog Borisa Pavlina, Martine Kuzlić iz Zagreba očekivalo se više, a dobila se decentna vjenčanica kakvu bi ponijela i Audrey Hepburn. Manuela Đukić nije razradila do kraja vjenčanicu, EGZOR dizajn iz Rijeke izvedbom je pratila pjesmu Josipe Lisac "Danas sam luda", dok se Mateja Bosek igrala 60-ima i zaokružila simpatičnim izlazom dviju mladenki, koje su bile kao blizanke spremne za vjenčanje.
Kada pritom dodamo red izlaza vjenčanica modnih salona, red dizajnerskih vjenčanica i red plesa u kojem je salsa u izvedbi Fabrisa i Rosemarie sjajno izgledala, ispada da je od revije ostala samo istarska šalša kojoj fali začina i hrabrosti, jer vrhunski kuhari ništa ne rade po receptu, već zanatski i strastveno. (L. BAGAR, snimio M. ANGELINI)