Pulska je publika na Kaštelu u nedjelju navecer vidjela jedinu ovogodišnju operu cija je izvedba predvidena u Puli - "Bracnu mjenicu/La cambiale di matrimonio" Gioachina Rossinija u suradnji Opere b.b. iz Zagreba i Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula. Time je otvorena i manifestacija "INK na Kaštelu ljeti."
Publika je dugotrajnim aplauzom ispratila sve aktere ove opere koja ju je razveselila u sparnoj ljetnoj noci. Dirigent opere je Vladimir Kranjcevic, redateljica i dramaturginja Snježana Banovic, scenografkinja Dinka Jericevic, a kostimografkinja ?enisa Pecotic.
Glavnu ulogu tumacio je rovinjski operni pjevac Ronald Braus, a njegovu je interpretaciju, osim glasovnih mogucnosti, obilježio i vrlo dobar scenski nastup. Izvrsna je bila i Lidija Horvat-Dunjko, a pohvale zaslužuju i svi ostali, Dalibor Hanzalek, Blanka Tkalcic, Božidar Pericic, Goran Grcic i Leon Košavic.
Rossinijevu farsicnu opernu jednocinku smještenu u London XVIII. stoljeca otvaraju, nakon uvertire, sluge Norton i Clarina koji citaju pismo za svoga gospodara Tobiasa Milla. U njemu je bracni ugovor koji šalje bogati Kanadanin Slook koji je vec na putu za Europu. Mill mu je vec odlucio dati svoju kcer Fanny u zamjenu za veliku kolicinu novca. No, Fanny je u tajnoj vezi sa siromašnim Edoardom Milfortom… Na kraju ce ipak sve dobro završiti i svi ce biti sretni.
Libreto Rossinijeve debitantske opere koju je skladao kao osamnaestogodišnjak 1810. u Veneciji, temelji se na farsi Camilla Federicija iz 1791. i prethodnom libretu Giuseppea Checcherinija za operu "Il matrimonio per lettera di cambio" Carla Coccie iz 1807. Njezina uvertira, koju je napisao kao student na Liceo Musicale u Bologni, do danas je ostala važan segment koncertnoga repertoara. Kako je to svojstveno cijeloj Rossinijevoj karijeri, i duet "Torna mi a dir que m'ami" je s još vecim efektom ponovno ukomponiran u prvi cin njegova "Seviljskoga brijaca".
Ta je glazbena vrsta lako razumljiva i namijenjena je širokoj publici. Interpretacije su vrckave, simpaticne, a i likovi su koncipirani na zabavan nacin, da se razveseli publika.
Valja podsjetiti da je u godinama nakon Drugog svjetskog rata u Puli tijekom ljetne sezone bilo i do 40 opernih izvedbi, a ove godine tek jedna, što je svakako hvalevrijedna inicijativa, no trebao bi to biti i poticaj za povecanje broja takvih uprizorenja, jer ocito je, sudeci po aplauzu i komentarima, da ih publika voli. (Napisala i snimila Vanesa BEGIC)