Pulska je publika na Kaštelu u nedjelju navečer vidjela jedinu ovogodišnju operu čija je izvedba predviđena u Puli - "Bračnu mjenicu/La cambiale di matrimonio" Gioachina Rossinija u suradnji Opere b.b. iz Zagreba i Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula. Time je otvorena i manifestacija "INK na Kaštelu ljeti."
Publika je dugotrajnim aplauzom ispratila sve aktere ove opere koja ju je razveselila u sparnoj ljetnoj noći. Dirigent opere je Vladimir Kranjčević, redateljica i dramaturginja Snježana Banović, scenografkinja Dinka Jeričević, a kostimografkinja Đenisa Pecotić.
Glavnu ulogu tumačio je rovinjski operni pjevač Ronald Braus, a njegovu je interpretaciju, osim glasovnih mogućnosti, obilježio i vrlo dobar scenski nastup. Izvrsna je bila i Lidija Horvat-Dunjko, a pohvale zaslužuju i svi ostali, Dalibor Hanzalek, Blanka Tkalčić, Božidar Peričić, Goran Grčić i Leon Košavić.
Rossinijevu farsičnu opernu jednočinku smještenu u London XVIII. stoljeća otvaraju, nakon uvertire, sluge Norton i Clarina koji čitaju pismo za svoga gospodara Tobiasa Milla. U njemu je bračni ugovor koji šalje bogati Kanađanin Slook koji je već na putu za Europu. Mill mu je već odlučio dati svoju kćer Fanny u zamjenu za veliku količinu novca. No, Fanny je u tajnoj vezi sa siromašnim Edoardom Milfortom… Na kraju će ipak sve dobro završiti i svi će biti sretni.
Libreto Rossinijeve debitantske opere koju je skladao kao osamnaestogodišnjak 1810. u Veneciji, temelji se na farsi Camilla Federicija iz 1791. i prethodnom libretu Giuseppea Checcherinija za operu "Il matrimonio per lettera di cambio" Carla Coccie iz 1807. Njezina uvertira, koju je napisao kao student na Liceo Musicale u Bologni, do danas je ostala važan segment koncertnoga repertoara. Kako je to svojstveno cijeloj Rossinijevoj karijeri, i duet "Torna mi a dir que m'ami" je s još većim efektom ponovno ukomponiran u prvi čin njegova "Seviljskoga brijača".
Ta je glazbena vrsta lako razumljiva i namijenjena je širokoj publici. Interpretacije su vrckave, simpatične, a i likovi su koncipirani na zabavan način, da se razveseli publika.
Valja podsjetiti da je u godinama nakon Drugog svjetskog rata u Puli tijekom ljetne sezone bilo i do 40 opernih izvedbi, a ove godine tek jedna, što je svakako hvalevrijedna inicijativa, no trebao bi to biti i poticaj za povećanje broja takvih uprizorenja, jer očito je, sudeći po aplauzu i komentarima, da ih publika voli. (Napisala i snimila Vanesa BEGIĆ)