Na pomolu poskupljenje državnih brzobrodskih linija

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Karte za katamarane ovog će ljeta biti u prosjeku skuplje za 50 posto, a ta tarifa trebala bi se primjenjivati od 15. lipnja pa bi cijena karte od Rijeke do Malog Lošinja porasla sa 60 na 95 kuna (porast od 58 posto), dok bi ona od Rijeke od Novalje po novome stajala 80 umjesto prijašnjih 60 kuna (33 posto).

Poskupljenje je bitno manje kad je riječ o stanovnicima otoka pa su njihove povlaštene karte u prosjeku skuplje za 11,59 posto. Donekle je dobra vijest to što se ovoga ljeta neće mijenjati cijene na državnim trajektnim linijama, osim što će se provesti uobičajeno usklađivanje, kojim one svake godine prije sezone porastu za 20 posto.

Agencija za obalni linijski pomorski promet raspisala je nedavno natječaje za koncesije na ukupno 14 brzobrodskih linija te se odluka o brodarima koji će održavati te linije očekuje u roku od mjesec dana.

Kako ističe ravnatelj Agencije Ivo Baldasar, nove cijene su već ukalkulirane u tim natječajima pa iz toga proizlazi da je poskupljenje prijevoza katamaranom od sredine lipnja neminovnost. Prijedlog novog cjenika pripremljen je po kriterijima razvijenosti otoka, udaljenosti relacije u nautičkim miljama, cijenama trajektne karte za istu relaciju te cijenama autobusne karte za sličnu kopnenu udaljenost.

- Mi smo dali prijedlog novih cijena Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, koje će na kraju donijeti odluku. Ako prijedlog bude odbijen, jedina bi opcija bila povećati izdvajanje iz proračuna. Osobno to ne očekujem, jer je ovo stanje neodrživo. Cijene katamarana su se političkom odlukom godinama održavale na nerealno niskoj razini pa nisu pokrivale ni potrošeno gorivo. Ovo su teške odluke, no moraju se donijeti, jer nam je važno da nakon uvođenja novih cijena brodari ipak imaju šansu obnoviti flotu i nabaviti modernije brodove. Da su ove cijene ostale brodari ne bi mogli opstati, ističe Baldasar.

Dodao je da se nastojalo maksimalno voditi računa o potrebama otočana, čije su karte najmanje poskupjele. U postotku najveći je skok, za 112 posto, na dalmatinskim linijama Split – Rogač i Split – Sotomorska. Na Kvarneru je u postotku najviše poskupjela kratka relacija od Cresa do Martinšćice, koja bi trebala koštati 40 umjesto prijašnjih 20 kuna.

- Mislim da će stranim turistima i ove nove cijene biti smiješno male. Stoga ne treba očekivati pad zanimanja za prijevoz katamaranom, pogotovo ne u sezoni. Ionako smo imali bitno veću potražnju od kapaciteta. Možda je tek donekle moguć pad prometa izvan sezone za domaće putnike koji nemaju prebivalište na otocima i pravo na povlaštenu kartu, zaključuje Baldasar.

Inače, cijene će izvan sezone prosječno porasti za 26,87 posto, odnosno 50,33 posto u sezoni. Do sada se na funkcioniranje sustava brzobrodskih linija trošilo 38,24 posto ukupnog iznosa potpora u obalnom linijskom pomorskom prijevozu. Brzobrodske linije su na Jadranu uvedene 2001. godine, s najvažnijim ciljem podizanja kvalitete prijevoza za otočko stanovništvo, ali je nelogično i nerentabilno bilo što su osjetno niže cijene katamarana od realnih vrijedile i za sve druge putnike. (D. PAJIĆ/NL)


Podijeli: Facebook Twiter