Tsunami koji je prošle godine pogodio Japan, izbori u Rusiji i politicka previranja na Bliskom istoku bili su najpopularnije teme medu korisnicima YouTubea u 15 mjeseci do ožujka ove godine, pokazala je najnovija studija istraživacke organizacije Project for Excellence in Journalism americkog istraživackog centra Pew Research Center.
Prema pisanju mrežne sranice Deadline Hollywood, studija je pokazala da popularni internetski servis za razmjenu video sadržaja u Googleovu vlasništvu polako postaje vodeci svjetski izvor vijesti - u cak pet mjeseci od ukupno 15 obuhvacenih ispitivanjem, korisnici su pretraživali vijesti daleko cešce od bilo koje druge teme, ukljucujuci zabavu.
"Podaci pokazuju da je na YouTubeu došlo do razvoja složenog, simbiotskog odnosa izmedu korisnika i pružatelja vijesti, odnos koji bi se gotovo mogao opisati kao kontinuirani novinarski 'dijalog', koji po mnogima navješcuje razvoj novog oblika novinarstva online", istice se u Pewovoj studiji.
No, Pew upozorava kako vjerodostojnost objavljenih video sadržaja cesto nije moguce potvrditi, ili je objavljen i korišten bez dozvole, što "stvara potencijal proizvodnje, ili cak lažiranja, vijesti, ne otkrivajuci tko ih je proizveo ili kako provjeriti njihovu istinitost".
Interes korisnika nije nužno vezan uz odredenu poznatu osobu: najmanje 65 posto najgledanijih sadržaja ne sadrži pojedinacne osobe. Iako duljina trajanja gledanih isjecaka varira, u prosjeku ona iznosi 2 minute i 1 sekundu - daleko dulje od trajanja lokalnih televizijskih vijesti, u kojima prilozi u prosjeku traju 41 sekundu, no ipak manje nego u središnjim vecernjim vijestima, kada u prosjeku traju 2 minute i 23 sekunde.
Gledatelji ponajviše traže iste one price online koje su prethodno vidjeli na televiziji, i to u najvecem broju one vezane uz prirodne katastrofe. Druga najpopularnija tema na YouTubeu su prosvjedi, dok "cetiri teme koje bi se mogle smatrati manje vizualnima - vanjski poslovi, gospodarstvo, zdravlje i poslovni svijet - redom privlace veci interes na televizijskim vijestima nego na YouTubeu". (Hina)