Na opasnom prijelazu Švogari - Vidulini samo Andrijin križ

Željeznički prijelaz Švogari - Vidulini označen je znakovima, ali nema rampe
Željeznički prijelaz Švogari - Vidulini označen je znakovima, ali nema rampe

Već su tri osobe izgubile život na opasnom željezničkom prijelazu kod Švogari. Što će se poduzeti da se to više ne događa? upitao je vijećnik Livio Kresina (IDS) na rujanskom zasjedanju žminjskog Općinskog vijeća.

Malo selo Švogari na razmeđi Žminja i Kanfanara (Vidulini) u posljednjem desetljeću najpoznatije je kao crna točka željezničkih nesreća. Najteža se dogodila 28. listopada 2007. kada je na pružnom prijelazu obilježenim samo Andrijinim križem vlak usmrtio 18-godišnjakinju iz Debeljuhi i 21-godišnjaka iz Modrušani koji su se kao putnici nalazili u golfu koji je vozio 21-godišnjak.

Na tom se prijelazu otad ništa nije promijenilo, premda su iz Hrvatskih željeznica tada, prije osam godina, napominjali da je uređenje prijelaza ušlo u državni program Hrvatskih željeznica.

Tako se 10. srpnja ove godine nanovo dogodio nalet vlaka, ovoga puta na teretni automobil, u kojem je smrtno stradala još jedna mlada osoba, 22-godišnjak iz Tupljaka. Na ovom je prijelazu proteklih desetljeća stradavala stoka, traktori i zaprežna kola, međutim, nema takve tragedije kao kada poginu mladi ljudi.

Žminjski načelnik Marko Križman na istoj je sjednici vijećniku odgovorio da namjeravaju, zajedno s Policijskom upravom, dogovoriti sastanak s nadležnima iz HŽ Infrastrukture. Dotad je promet nerazvrstanom cestom Švogari - Vidulini službeno zabranjen o čemu svjedoči znak zabrane prometa, kazao je Križman. Doista, kako smo vidjeli na terenu, sa strane Švogara nalazi se znak zabrane prometa, ali nedostaje sa strane Vidulini(!), doduše iz onog je smjera dolazak manje rizičan.

Dakle, promet zapravo nije fizički zapriječen, pa je na neki način dozvoljen na vlastitu odgovornost, kako smo bili doznali na rujanskom zasjedanju žminjskog vijeća. Tome je tako ponajviše zbog zahtjeva lokalnih poljoprivrednika koji tom prometnicom idu na okolne njive. Vijećnik Kresina tada je istaknuo da bi HŽ (ili možda općina) mogli ukloniti dijelove stijena i zemlje oko prijelaza čime bi preglednost bila veća što umnogome umanjilo opasnost.

- Općina je zainteresirana da sanira taj prijelaz odnosno bagerom ukloni pokos (stijene i zemlju). Međutim, radi se o koridoru pruge, pa je za to potrebno odobrenje HŽ-a, kaže načelnik Marko Križman dodajući da će intenzivirati inicijativu za sastankom s nadležnima iz željeznice na kojem bi zatražili dopuštenje da općina saniranjem prijelaza poveća njegovu preglednost. (Napisao i snimio Anđelo DAGOSTIN)


Podijeli: Facebook Twiter