Na poziv direktora Turističke zajednice grada Umaga Milovana Popovića održano je tradicionalno druženje sa predstavnicima medija koje je u ugodnoj blagdanskoj atmosferi proteklo utvrđivanjem rezultata iznimno uspješne turističke sezone, uz prvu vijest, da je glazbeni spektakl, Festival SEA Star osvojio prestižnu istarsku turističku nagradu Zlatna koza u kategoriji eventa.
Najbolji "novi" festival u regiji
- Festival slovi kao jedan od ponajboljih svjetskih evenata u kategoriji „Najbolji novi festival“, a sama činjenica da je održan u predsezoni, od 25.-28. svibnja u Stella Marisu i da smo u tom razdoblju ostvarili 50.000 noćenja, kazuje sve za sebe, istaknuo je Popović i nastavio nizati ostale uspjehe postignute tijekom ove godine. Izdvojio je iz godišnjeg izvještaja o realizaciji programa rada za 2017. godinu nekoliko ključnih pokazatelja, između ostaloga, podatak od 470.000 dolazaka gostiju, što je za deset posto više u odnosu na lanjsku sezonu i 2,6 milijuna noćenja, odnosno 11 posto više nego prošle godine. Izuzimanjem nekomercijalnih gostiju, na ljestvici top pet zemalja, u Umagu prednjače: Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Česi te domaći gosti, a tendencija povećanog rasta dolazaka prisutna je i s poljskog tržišta. Manji pad, bilježe Talijani, jer su inače poznati kao kasni bukeri, pa su ovoga ljeta zakasnili s rezervacijama zbog popunjenosti svih kapaciteta.
Nastavilo se razgovarati o novim turističkim „paketima“, pozicioniranju klastera Sjeverozapadne Istre, ali i samoga grada Umaga na svjetskoj turističkoj karti kao destinaciji u skladu sa nacionalnom strategijom „365“. Poveo se razgovor o iznajmljivačima, od početne zamisli iznajmljivanja kao socijalne kategorije do prerastanja u unosno bavljenje busenessom, dogradnji postojećih, već etabliranih pet evenata s novim, a riječ je o sve privlačnijem outdoor turizmu koji nije ograničen infrastrukturalno.
Sinergija svih dionika turističke ponude
Predstavnici medija su izrazili jedinstven žal zbog ukidanja imena umaškoj hotelijerskoj tvrtki Istraturist, svjesni činjenice da bi objedinjavanje dviju turističkih kompanija mogao donijeti novi val razvoja umaške turističke privrede, jer je cilj vlasnika kompanije „Plava laguna“ stjecanje još veće dobiti. Umag bi trebao zadržati sve postojeće turističke kapacitete i sadržaje, uz planski nove i veća investicijska ulaganja i to od naredne godine, nagovijestio je Popović.
Na kraju ležerne presice zahvalio je novinarima na nastojanjima kontinuiranog praćenja svih tema od iznimnog značaja za priopćenja u javnosti, a koje se tiču zbivanja u turizmu i promidžbi klastera i Umaga, poželjevši svima da nova godina ostane barem na ovogodišnjoj razini, koja je zahvaljujući nizu povoljnih faktora (odlično vrijeme, blagdanima u kalendaru, neodražavanju većih europskih ili svjetskih sportskih događaja...)bila rekordna, i stoga možda bude zahtjevno pozivati se na nju kao referentnu godinu. Sinergijom svih dionika u turističkoj ponudi grada očekujemo još jedan izvrstan rezultat, zaključio je Popović uz čestitku građanima Umaga i svim partnerima u turizmu zaslužnima što je Umag postao privlačna i prestižna turistička destinacija. (Sanja BOSNIĆ)