Usprkos najavama da ce "Dolcevita", projekt kojim Grad Pula uz Turisticku zajednicu i suvlasnike sufinancira obnovu procelja i krovišta gradevina u starogradskoj jezgri, poceti u proljece, konkretnog datuma još nema. Kako doznajemo od procelnika nadležnog gradskog odjela Damira Prhata, projekt je na korak do realizacije, odnosno u tijeku je potpisivanje predugovora sa suvlasnicima gradevina koje su ušle u projekt.
- Upravo je održan sastanak s predstavnicima stanara Forum 11 i Kapitolinski trg 1, a iduci tjedan cemo nastaviti s ostalima. Prije nego smo usvojili izmjene gradske odluke, poveli smo opsežne rasprave sa suvlasnicima koji su rezultati usaglašavanjem i konacno promjenama nekih segmenata. Prije svega, troškovnika, a vec prvi sastanci sa suvlasnicima bili su vrlo pozitivni i daju nam veliki optimizam. Dakle, iduci tjedan pocet cemo potpisivati predugovore i potom krenuti s postupkom odabira izvodaca. Kada to zgotovimo, na redu je potpisivanje ugovora i pocetak radova, rekao je procelnik Prhat, ovaj put optimisticnije najavljujuci da bi prve skele, na ove dvije zgrade, mogle biti dignute vec za mjesec dana.
Dodaje da je najveca prepreka koja je utjecala na pocetak radova, cinjenica da suvlasnici nisu bili sretni s kreditnim zaduživanjem te im je prezentirana mogucnost da ipak tu investiciju isfinanciraju vlastitim sredstvima.
- Na ovom prvom sastanku oni su to i prihvatili i to ce zasigurno ubrzati cijelu proceduru i time je realnija mogucnost da za mjesec dana skele budu na tim zgradama. Postavilo se pitanje dolaska turisticke sezone, pogotovo što su u pitanju glavni gradski trg i sam centar grada, ali se treba izvidjeti mogucnost da se radovi i dovrše do 15. lipnja, rekao je Prhat.
Valja podsjetiti da je Gradsko vijece prihvatilo izmjene u koje se išlo, jer se tijekom priprema dokumentacije i troškovnika ispostavilo da postoji niz nelogicnosti oko financiranja, na što su upozorili i sami suvlasnici gradevina u projektu. Primjerice, spominjala se izvedba ili zamjena postojece stolarije na gradskim poslovnim prostorima, gdje su suvlasnici smatrali nelogicnim da sufinanciraju taj dio radova.
Naime, Grad je ranije izdao suglasnost i priznao ulaganja zakupcima poslovnog prostora za zamjenu drvene stolarije, koji su umjesto nje postavili plasticnu. E sada više plasticna stolarija po mišljenju konzervatora nije primjerena, pa bi trebalo opet vratiti drvenu, a to bi trebali platiti svi suvlasnici zgrade. Nedostatak novca bio je takoder razlog što su suvlasnici cetiri gradevine odustali od projekta. Tako je od devet gradevina u projektu ostalo pet.
Da bi poboljšali uvjete i olakšali suvlasnicima odluku o sudjelovanju u projektu, Grad je predložio izmjene i dopune kojima su neki sporni uvjeti riješeni u korist suvlasnika. Usuglašeno je tako da ce Grad, medu ostalim, u projektu sudjelovati s više novca. Obnovu procelja, ali i ostale radove na poslovnim prostorima koji su njegovom vlasništvu, a koji se izvode sukladno propisima konzervatora, Grad ce financirati u stopostotnom iznosu, kao i izvedbu ili zamjenu stolarije u poslovnim prostorima. Prije se trošak za te radove dijelio na sve suvlasnike. Nacelno, izmjene i dopune odluke rezultirale su smanjenjem troškova suvlasnika i do 30 posto.