Na istarskim cestama "crne tocke" i dalje su crne

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Cesta s pohabanim asfaltom, prepunih rupa i zakrpa na našem je podrucju mnogo, a recesija je samo dodatno usporila njihovu sanaciju i redovno održavanje. Premda se pri spomenu prometnih nesreca na istarskim cestama cesto kao uzrok navodi neprilagodena brzina vozila, ponekad se sami vozaci žale da su izletjeli s kolnika ili izgubili nadzor nad vozilom zbog lošeg stanja ceste.

Neke od "crnih tocaka" koje smo do sada puno puta spominjali u novinama su raskršce kod Hrboki na cesti Barban - Labin i sama cesta od Barbana prema Raši cija je sanacija u tijeku, zatim opasan niz zavoja na Medulinskoj koji je takoder nedavno saniran, isto kao i dio ceste Vodnjan - Svetvincenat kod Bibici, cesta Lupoglav - Roc, dio ceste Sv. Lovrec - Bale i drugi, a na obnovu još uvijek cekaju loše ceste oko Višnjana, Rovinja, te cesta Žminj - Pazin, koja ce se sve sigurno više koristiti s obzirom da je pocela naplata cestarine na Ipsilonu.

Uskoro sanacija triju opasnih raskršca

Loše ceste frustriraju gradane koji se njima svakodnevno koriste pa su tako, primjerice, prije cetiri godine frustrirani stanovnici bili pokrenuli peticiju za rekonstrukciju ceste Višnjan - Tican - Karojba nazvavši je "sama jama" i navodeci da njihova vozila trpe veliku štetu zbog katastrofalnog stanja ove prometnice.

- Zakljucak o tome da li je neka lokacija stvarno opasna ili ne, donosi se na temelju broja i ozbiljnosti nesreca, vrste ceste i vremenskog razdoblja tijekom kojega su se nesrece dogadale. "Crne tocke" su mjesta na cesti male duljine na kojima se gomilaju nesrece u odredenom vremenskom razdoblju, najcešce u razdoblju od tri do pet godina, objasnili su nam iz Odsjeka za izvještajnu analitiku i odnose s javnošcu PU istarske.

Samo tijekom ove godine MUP je financirao sanaciju dvaju opasnih mjesta, u Žminju kod groblja gdje se nalazilo raskrižje s nepreglednim zavojem, i vec spomenuta Medulinska cesta na kojoj je opasno mjesto bila je dionica ceste sa više uzastopnih zavoja izvan naseljenog mjesta.

U narednom vremenskom razdoblju, kažu nam iz MUP-a, predvidena je sanacija još nekih kriticnih tocaka, i to cak tri raskrižja, ono kod mjesta Bonaci na Poreštini, zatim raskršce za Gedice u opcini Tar i još jedno raskrižje u Žminju, dok se kod Rovinjskog sela treba sanirati dva kilometra ceste s više uzastopnih zavoja.

Kako nam je rekla Biserka Griparic, zamjenica ravnatelja Županijske uprave za ceste, ŽUC trenutacno obnavlja kolnik na spomenutom raskršcu Gedici na inicijativu MUP-a, uskoro bi se tamo mogao pojaviti i kružni tok koji bi povecao sigurnost prometa.

Starom vapnencu istekao rok trajanja

- Ima još dosta mjesta koja tek treba sanirati a za koje je projektnu dokumentaciju financirao MUP. U Puli je to raskrižje Veruda - Pješcana uvala, zatim Bašarinka u Porecu, kod Getroa u Umagu i jedno raskrižje i kružni tok u Žminju. Sva raskrižja koja su do sada riješena, primjerice u Puli i Žminju, napravljena su tako da se osigura maksimalna sigurnost prometa, s plasticnom i horizontalnom signalizacijom i takozvane riblje kosti na kolniku.

S našeg je aspekta za sigurnost vozaca napravljeno sve što je u našoj moci, medutim, sve opet ovisi o kulturi vožnje samih vozaca koji se tim prometnicama svakodnevno voze, rekla je Griparic.

Postavljanje novog asfaltnog sloja na cestama takoder znacajno utjece na sigurnost na cestama, pa je tako primjerice kod Bibici postavljen mikroasfalt, koji se sve cešce koristi pri obnovi kolnika. Radi se o takozvanom eruptivnom zaštitnom sloju koji se polaže posebnom tehnologijom, a kvalitetniji je od dosadašnjih asfaltnih slojeva. Naime, obicni vapnenac koji se nalazi na vecini cesta s vremenom se troši i tada se smanjuje trenje izmedu podloge i kotaca na vozilima.

- Nekad je bilo najjeftinije raditi s dostupnim materijalom iz naših kamenoloma, no tada je bio i manji i sporiji promet vozila na cestama pa se habanje daleko sporije dogadalo. Eruptivni materijal je svakako tvrda podloga i gume na njega bolje prianjaju, ali je skuplji i moramo ga uvoziti. Zaista se trudimo zajedno s MUP-om ciniti sve što je u našoj moci da ceste budu što sigurnije, medutim, ponavljam, na kraju opet sve ovisi o samim vozacima.

Bez obzira na loše stanje cesta i nepregledna raskršca, ne smijemo zanemariti cinjenicu da još uvijek ima dosta sudara i izlijetanja na savršenim cestama i u savršenim vremenskim uvjetima, porucila je Griparic. (Piše Patricija SOFTIC-MEHMEDOVIC)

Kriticne tocke pred sanacijom
- raskrižje kod Bonaci
- raskršce za Gedice
- raskrižje u Žminju
- dva kilometra kod Rovinjskog sela


Podijeli: Facebook Twiter