Na gas najviše vole nagaziti Slovenci

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Domace su ceste u posljednje vrijeme prepune "pilota" koji zaboravljaju na ogranicenja brzine. Tako je prekjucer jedan Ceh u Dalmaciji "ispuhao" ventile svog Audija, pa potegnuo do 246 kilometara na sat. Dan kasnije - jucer! - mladi je Nijemac na autocesti Zagreb - Lipovac odlucio ostalim "obicnim smrtnicima" demonstrirati snagu svog "ferrarija f430" vozeci 243 kilometara na sat. Da Istra, pak, ne bude zaobidena neslavnim rekorderima, pobrinuo se jedan Slovenac koji je u tuniranoj "kiji proceed" pred koji tjedan projurio dionicom Kanfanar - Pula s cak 240 km/h.

Prometni policajac Kristijan Grgorovic i njegov kolega Ivan Martan svakog dana izlaze na Istarski ipsilon i mjere brzinu ostalim sudionicima u prometu. Njihov posao je brzina, odnosno suzbijanje njezinog prekoracenja. To znaci da se i sami u "mercedesovom" presretacu nerijetko voze preko 200 kilometara na sat. Kako bismo doznali koliko vozaci u Istri poštuju ogranicenja brzine proveli smo s njima nekoliko sati na cesti.

Najprije smo se zaputili na dionicu Istarskog ipsilona izmedu Pule i Kanfanara gdje se inace vozi najbrže. Suncan dan i relativno mali broj vozila na autocesti idealno je mjesto za adrenalinske ovisnike, pa usprkos toj cinjenici svi su se vozili prema propisima. Eventualno bi poneki vozac držao tempo od 130 kilometara na sat ne znajuci da je ogranicenje na Ipsilonu 20 kilometara na sat niže.



I taman kad smo pomislili da na 28 kilometara dugoj dionici necemo naici ni na jednog "trkaca", luksuzni BMW X5 nizozemskih registracijskih oznaka odlucio je ubrzati tempo ne znajuci da upravo pretjece policijsko vozilo s elektronskim sustavom mjerenja brzine. Usmjerivši kameru "Traffic vision" prema automobilu na relativno velikoj udaljenosti, zapoceli smo potjeru.

Da bi se mogla izmjeriti prosjecna brzina kretanja, potrebno je voziti iza ciljanog vozila najmanje 300 metara. Potom se na širokom displayu snima video zapis s automatski upisanim podacima o brzini kretanja, a "filmic" se nakon zaustavljanja prikazuje "glavnom glumcu", odnosno prekršitelju.

Što je brzina kretanja veca, to je brže moguce izmjeriti brzinu, a policiji ostaje vremena i za nekoliko dodatnih mjerenja, za svaki slucaj. Nizozemskog turista u BMW-u zaustavili smo na odvojku za Sveti Lovrec s izmjerenom brzinom od 166 kilometara na sat. Od tog se rezultata odbija deset posto tolerancije na tocnost uredaja, no niti to nije bilo dovoljno da bi Nizozemac izbjegao kaznu, pa se vozac nakon osobnog uvjerenja u prebrzu vožnju malcice "zacrvenio" i - oprostio od tisucu kuna, koliko iznosi kazna za takav prekršaj.



"Nizozemci su inace vrlo kulturni vozaci i, osim u rijetkim situacijama poput ove, drže se ogranicenja brzine, tvrdi Martan, koji isto misli i za druge narode skandinavskih zemalja te za Nijemce i Austrijance. "Najgori su Slovenci, koji na istarskim cestama nerijetko krše brzinske propise, dodaje Grgorovic.

Na upit koja je najcešca isprika prekršitelja, policajci su gotovo jednoglasno odgovorili: "Žurim kod doktora." Jedan od mnogobrojnih primjera bio je vozac koji je vozio debelo preko ogranicenja, a pravdao se da upravo vozi suprugu u Sloveniju kod doktora jer ima vrlo visoku temperaturu. Ima i smiješnih izjava, poput one nedavnog "pilota" u "kiji" koji se pravdao da ga je nazvala majka i rekla kako se roštilj hladi.(Napisao i snimio Krešimir TADIJIC)

OVO JE IZVOD IZ REPORTAŽE S ISPILONA, KOJU MOŽETE U CIJELOSTI PROCITATI U SUBOTNJEM TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter