U Hrvatskoj je od sredine veljace ove godine bilo 104.199 vozila neosiguranih duže od 30 dana, dok ih je u srpnju prošle godine bilo više od 116 tisuca, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO). No, i uz to smanjenje, broj neosiguranih vozila u Hrvatskoj je i dalje zabrinjavajuce velik u odnosu na razvijene zemlje.
Upozoreno je to na okruglom stolu na temu Sigurnost u prometu 2011., koji je organizirala Udruga sigurnost u prometu, na kojem su o problemu tehnicki neispravnih, neosiguranih i neregistriranih vozila na hrvatskim cestama govorili predstavnici Ministarstva unutarnjih poslova, Hrvatskog ureda za osiguranje, Centra za vozila Hrvatske te Hrvatskog autokluba.
Hrvatski ured za osiguranje i MUP provode edukacijsku kampanju s ciljem upoznavanja vlasnika vozila sa svim štetnim posljedicama upravljanja neosiguranim vozilom. Naime, za svu nastalu štetu koju prouzroci vozac odnosno vlasnik neosiguranog vozila dužni su odgovarati osobno i neograniceno cjelokupnom svojom imovinom, a dug se i nasljeduje, navode iz HUO-a.
Napominju da je u 2009. i 2010. godini MUP intenzivirao provedbu zakona, dostavlja obvezni prekršajni nalog u iznosu od 700 kuna svakom vlasniku vozila koji u zakonskom roku ne odjavi vozilo i vrati plocice, ukoliko nije registrirao i osigurao vozilo, pokrece prekršajni postupak zbog upravljanja neosiguranim vozilom (kazne su od 5 do 20 tisuca kuna), kažnjava vozaca vozila u iznosu od 2.000 kuna ukoliko upravlja neregistriranim vozilom ili mu je isteklo važenje prometne dozvole za više od 15 dana, ali i odjavljuje vozilo bez vracanja prometne dozvole i registarskih plocica ako je od isteka proteklo više od jedne godine. (Hina)