Najugledniji hrvatski festival u međunarodnim okvirima, Animafest, sinoć je svečano otvoren u zagrebačkom Kinu Europa.
Ovogodišnja maskota festivala je surogat, protagonist jedinog hrvatskog filma nagrađenog Oscarom. Oscar je i jedna od ovogodišnjih tema festivala. Druga je Animanarhija - sirova animacija, koja će publici približiti tzv. punk u animaciji. Dvije su to od ukupno 11 tematskih cjelina, među kojima središnje mjesto imaju natjecanja kratkometražnog, dugometražnog, hrvatskog, studentskog i filma za djecu. Na otvorenju je nagrada za životno djelo uručena belgijskom animatoru Raoulu Servaisu, dok je nagrada za izniman doprinos proučavanju animacije uručena poljskom redatelju i producentu Marcinu Giżyckom.
Na festivalu će biti prikazano više do 300 kratkometražnih i dugometražnih animiranih filmova, a osim u Kinu Europa, festival se do subote 11. lipnja održava i u Kinu Tuškanac i u Zagrebačkom plesnom centru.
Festival, čiji se dobitnici kratkometražnog Grand Prixa direktno kandidiraju za Oscar te za njegov europski pandan, nagradu Cartoon d'Or, otvorili su sinoć osam kratkometražnih filmova. Prvi od njih bio je višestruko nagrađivana bajka nastala prema Goetheovoj baladi, "Kralj vilenjaka" festivalskog gosta Georgesa Schwizgebela. Uslijedio je "Vrlo usamljeni pijetao" Leonida Shmelkova, šestominutni uvid u život ptice iz naslova, te metaforična "Zimska ljubav" Isabel Herguera. Veljko Popović, jedan od četiriju hrvatskih autora u Velikom natjecanju, donosi alegoriju o čovjeku izbačenom iz 'društvene orbite' u filmu "Planemo".
Autor dobro znan animafestovoj publici Theodore Ushev ima novi film - bajku "Slijepa Vajša", a s novim se radom "All rot" predstavio još jedan Animafestov dugogodišnji prijatelj, Max Hattler. Posljednja su dva filma u kontrapunktu: prvi je animirano-igrana "Jezovita dolina" Paula Wenningera, koji uvlači u samo srce strahota Prvog svjetskog rata, a drugi "Lili pere zube" Siri Melchior, epizoda iz kupaonice kad u nju staviš razigrano dijete i psa. (Z. ANGELESKI)