The New York Times u prošloj je godini prvi put zabilježio veće prihode od svojih čitatelja, to jest od prodaje online i tiskanih izdanja, nego od oglašavanja te je, prema podacima objavljenim u četvrtak, ostvario dobit.
Prihodi od novina rasli su za 10.4 posto, na 952.9 milijuna USD, uglavnom zbog rasta digitalne pretplate i rasta cijene tiskanih izdanja. Prihodi od oglašavanja pali su u 2012. za 5.9 posto na 898,1 milijuna USD, navodi NY Times u online izdanju.
"Bilježimo porast pretplate na naša online izdanja, ali i na tiskana izdanja. Zapravo, prvi put otkad izlazi list imamo veću zaradu od prodaje tiskanih i online izdanja, nego od oglašavanja", komentirao je direktor medijske grupacije NY Timesa, Mark Thompson.
Strategija razvoja grupacije bila je usredotočena na internetske pretplatnike, objasnio je Thompson, kazavši kako je krajem prosinca zabilježeno 668.000 pretplatnika, što je za 13 posto više nego tri mjeseca prije toga. Problematično je, kazao je Thompson, bilo tržište oglašavanja s padom od 5.9 posto.
Za cijelu godinu Times Company je izvijestila o neto zaradi od 133 milijuna USD, ili 87 centi po dionici, u usporedbi s gubitkom od 39.7 milijuna USD , ili 26 centi po dionici, godinu dana ranije.
Osim New York Timesa, porast pretplate na digitalna izdanja bilježe i drugi američki dnevni listovi. Primjerice The Boston Globe i BostonGlobe.com, rasli su u 2012. za osam posto, na oko 28.000 pretplatnika.
"Pokazana spremnost korisnika ovdje i diljem svijeta da plate za visoko kvaliteteno novinarstvo po kojem su NY Times i drugi naslovi tvrtke poznati, bit će ključni element naše strategije rasta, koju trenutačno razvijamo i o kojoj su moći puno više reći kasnije ove godine", kazao je Thompson. (Hina)