Pulski trgovci odlučili su preduhitriti sv. Nikolu i napuniti čizmice Puljana popustima u subotnjoj akciji "Shopping za sv. Nikolu" u kojoj je od 17 do 21 sat sudjelovalo 55 prodavaonica u središtu grada. Doduše, nekima su čizmice ostale gotovo prazne, budući da su mnogi nudili svega 15 posto popusta, usprkos činjenici da već za dva-tri tjedna kreću redovita, dvostruko veća, sezonska sniženja.
Popust na novu kolekciju
Iako u dućanima nije bilo gužvi, niti redova na blagajnama, muving se s okićenih i blještavih gradskih ulica preselio i u prodavaonice. Popuste su nudili čak i oni koji nisu sudjelovali u akciji, pa je tako trebalo napeti moždane vijuge da bi se zapamtile dvoznamenkaste brojke: 30 posto popusta na hlače, 50 posto na svaku drugu majicu, 50 posto na sav assessoires, 30 posto…zaboravili smo na što? Müller je, recimo, nudio premalih 10 posto na sve proizvode, no mnogi su tek u dućanu doznali da se na parfeme i kozmetiku nudi 20 posto. A to pak nije ništa u usporedbi s 40, pa i 50 popusta na parfeme u drugim drogerijama.
Mnogi su, međutim, poput dječjeg Benettona i Kervera, odlučili sniziti cijene 30 posto da bi privukli kupce koje su, s druge strane, mamili Sajam knjige, topla čokolada i kobasice na Portarati. Gordana Kalac, voditeljica u Benettonovoj prodavaonici za djecu, kaže da se promet osjetno povećao i to već od 17 sati.
- Sve se prodaje, i jakne, kape, trenirke, budući da je popust na cijelu novu kolekciju. Osjetno je više mušterija, već su se naučili, jer smo popuste od 30 posto nudili i ranije, putem bonova objavljenih u Storyju, a popust bi se uvećao i do 40 posto za one koji bi plaćali American Expressom, kaže Kalac.
I kupci su zadovoljni. Kažu da bi 15 posto popusta ipak bilo premalo.
- Ako sam dala 90, mogu i 100 posto. Trideset posto i više je OK. Sve ispod toga je premalo, kaže nam jedna mušterija.
Za razliku od "ženskog" Oviessea, u dječjem je bilo mnoštvo kupaca koji su bili zadovoljni i popustom od 20 posto. Isplati se kupiti, super, komentirali su oni, dok su prodavačice trljale ruke jer je posla bilo već od samog početka akcije. Neke su prodavaonice, pak, doslovce zjapile prazne, poput Adidasa čija nam prodavačica veli da je dio kupaca po svemu sudeći "odnio" City mall, u kojem se popusti redovito održavaju neovisno o ovakvim akcijama.
Aleksandra Benjak, prodavačica u Kerveru, čiji kreativni izlog privlači mnoštvo kupaca i čak je šest puta proglašen najljepšim u gradu, kaže da je u ovom dućanu uvijek prisutan muving, a sad se kupci, zahvaljujući popustima od 30, pa i 50 posto, još lakše odlučuju na kupnju.
- Naše su mušterije uvijek zadovoljne jer je roba kvalitetna, riječ je o hrvatskim proizvodima koji nastaju u Rijeci, objašnjava Benjak dok ukrašava izlog koji, sudeći po konkurenciji, ima sve izglede za još jedno priznanje Turističke zajednice. (Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)ž
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD PONEDJELJKA