Muška moda - užitak spajanja nespojivog

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Znamo da Cary Grant nosi titulu muškarca s najviše stila svih vremena, a slijede Bill Evans, Fred Astaire, JFK... Medutim, po mišljenju mnogih žena utjelovljenje The Muškarca je upravo Al Pacino, od uloge u «Kumu» do one u «Mirisu žene», pri cemu nije presudan izgled, nego stav: pogled, geste, ukratko - šarm i stil. Godine 1994. na tron modnog svijeta sjeda muškarac imenom Tom Ford, koji je sa svojim smislom za estetiku u dvije godine spasio Gucci group od propasti i podigao im promet za nevjerojatnih 90 posto, a nekoliko godina kasnije je i za YSL ucinio istu stvar. Mnogi su mu prognozirali propast kada je pokrenuo svoju Tom Ford liniju, a dogodilo se upravo suprotno: 21. stoljecu dao je starinski džentlmenski štih, vratio muškarcima klasicna odijela i njihove umjerene dnevne varijante. Potvrdio je da s muškim odijelima ne treba eksperimentirati, nego istaknuti muškarca u njima, a njegov prijedlog koji su prihvatili mnogi diljem svijeta jest da odijelo treba vježbati nositi kako bismo se u njemu osjecati sjajno.

Rijecanin Tomislav Bolonic, apsolvent oblikovanja odjece i tekstila, zaposlen u vodecoj hrvatskoj tekstilnoj tvrtci, svoj primarni interes vidi u dizajniranju muške odjece, a u svom radu nastoji postici zanimljiva i inovativna rješenja koja ce na neki nacin «podvaliti» muškarcima, jer su oni u vecini konzervativni kada je o rijec o odjeci. On tvrdi da jedna od glavnih tajni dobrog stila nije sparivanje «velikih» upecatljivih komada odjece, vec znati oplemeniti najjednostavniju kombinaciju nekim detaljem. Koliko god to zvucalo jednostavno, u biti i nije. Neki ljudi za to imaju prirodeni talent, drugi trebaju odvojiti vremena za istraživanje, a nekima može pomoci samo savjet strucnjaka. No, uvijek treba pokušati, pogriješiti i ponavljati dok se ne pogodi. Sve je pitanje vježbe, tvrdi on.

Kaže da muškarci cešce griješe glede sparivanja modnih dodataka i detalja uglavnom zbog manjka interesa. Vecina ih, kaže on, ne posvecuje dovoljno pažnje pri sparivanju. To je djelomicno i zbog utjecaja društva i navika, no i te su se stvari polako pocele mijenjati. Postoje neka jednostavna pravila da se ne pogriješi, a to je da su carape u boji cipela, da svi kožni dijelovi budu u istoj boji, što primjerice znaci da uz smede cipele ide i smedi pojas. Postoje i druge varijante za one hrabrije, ali i razlicite prilike, za one koji znaju ce možda carapama napraviti zanimljiv prijelaz izmedu cipele i hlaca. No, ako se držite osnovnih pravila, necete pogriješiti, veli Bolonic.

On kaže da je, ako se slijepo prate trendovi, velika šansa da se pogriješi kod odabira cipela. Cipele trebaju imati lijep kalup, svaki ekstrem, preveliki špic ili pretupi vrh garantirano nikada nisu dobar izbor. Ne treba previše eksperimentirati s bojama, potrebno je obratiti pažnju na potplat, on mora biti lijep te ne smije biti u neskladu s cipelom. Treba li uopce naglasiti da je koža pitanje ne samo dobrog izgleda, nego i ugode jer noga diše kroz prirodni materijal. Za posao uvijek ide klasicna kožna cipela, umjerena i nenametljiva, a udobna. Za slobodno vrijeme je prigodna svaka verzija cipele tenisice ili mokasina, za vecernje izlaske si treba dati oduška s cipelom koja je upecatljiva, sjajnije kože s metalnim ukrasom, sve prema ukusu. Odabir potkošulje s rukavima za Bolonica je jedini pravi izbor. Ne vidi se ispod košulje, a pomaže kod problema sa znojenjem. Tvrdi da potkošulja bez rukava i nema neku funkciju.

Sportska elegancija je pojam koji cesto vežemo uz muškarce i to je stil odijevanja s kojim se muškarci najbolje nose. Ne znaju svi nositi odijela ili dizajnerski zahtjevnu odjecu. Polo majica, klasicne hlace iz kepera ili poplina, casual cipele i pletena majica okruglog ili V-izreza postale su vec urbane legende sportske elegancije. Kad se kombiniraju s bombericom, jaknom s džepovima ili cak sakoom (od, recimo, samta) mogu biti elegantni, a još uvijek ugodni za nošenje. Zanimljivo je da se uz stil sportske elegancije veže vjerojatno najšira paleta boja pa uz standardne bež, smedu i tamnoplavu, muškarci su pod utjecajem svjetski poznatih brandova spremni odjenuti polo majicu u svim nijansama - od žute, ružicaste, narancaste pa do crvene, rekao je Bolonic.


Podijeli: Facebook Twiter