"Murder, My Sweet" o film noiru u MMC-u Luka

Urša Vidic, kustosica Mara Vujić i Meta Grgurevič (D. ŠTIFANIĆ)
Urša Vidic, kustosica Mara Vujić i Meta Grgurevič (D. ŠTIFANIĆ)

Samostalna izložba slovenskih umjetnica Urše Vidic i Mete Grgurevič naziva „Murder, My Sweet“ otvorena je u petak navečer u galeriji Luka pulskoga Multimedijalnog centra Luka. Inspirirana je noir filmovima, a zidnim crtežima, instalacijama i projekcijama zauzela je sve zidove galerije Luka.

Stripovski kadrovi klaustrofobičnih prostorija. Siluete fatalnih žena. Pogled kroz prozor na kišni New York. Miles Davis i njegova truba u glazbenoj podlozi filma „L'ascenseur pour l'échafaud“. Reflektor koji šara po zidovima i traži krivca. Žrtva oko koje se krv počela koagulirati. Sve su to dijelovi odlično promišljene izložbe koja je, sudeći prema katalogu koji ju prati, samo djelić onoga što su mlade slovenske umjetnice mogle ostvariti i u drugim galerijskim prostorima MMC-a Luka. Najveća odlika ovog postava je osjećaj potpune uronjenosti u djela koji posjetitelj doživi pri samom ulasku u galeriju.

U tekstu koji prati izložbu i koji potpisuju Mara Vujić i Matjaž Brulc navodi se da je projekt producirala Udruga Mesto žensk-City of Women 2011. godine te da je prvi put predstavljen na 17. međunarodnom festivalu suvremenih umjetnosti City of Women.

„Radi se o ambijentalnoj instalaciji koja evocira heroine film noira iz različitih filmova noir žanra. Ovakav se projekt dogodi kad dvije dobre umjetnice naprave remake nekog film noira i zamijene medij pokretnih slika galerijskim prostorom. Redateljice su, ne trebajući filmske kamere za svoju priču, inscenirale punokrvno iskustvo, prostorni hommage filmu koji na gledatelja utječe kako svojim snažnim psihološkim nabojem, tako i uvjerljivom vizualnom strukturom koja dozvoljava intenzivno i nezaboravno osjetilno iskustvo. Umjetnice koriste bogato naslijeđe popularne kulture uglavnom kroz jezik forme: njihov je rad ponajprije istraživanje specifičnog vizualnog jezika, istraživanje mogućnosti transpozicije s filma na mizanscenu likovne umjetnosti. Rezultat je dramatično iskustvo koje gledatelju nudi da ovdje i sada iskusi film noir koji, iako trodimenzionalan, ipak ostaje crno-bijel“, pišu Vujić i Brulc.

Njemačkoj, Belgiji i Mađarskoj. Izložba ostaje otvorena do 3. travnja. (Boris VINCEK; snimio Dejan ŠTIFANIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter