Multimedijalni prikaz ribara iz Fažane i vinara iz Momjana

Zoran Tomić (M. RIMANIĆ)
Zoran Tomić (M. RIMANIĆ)

U Etnografskom muzeju Istre u Pazinu otvorena je prva faza novog muzejskog postava.

- Bliži se Dan muzeja i zato smo smatrali potrebnim da s javnosti podijelimo nešto na čemu radimo već dulje vrijeme. To je prva faza stalnog postava. Ovo zovemo stalnim-nestalnim postavom jer se ideja stalnog postava u svijetu napušta. Zapravo svijet se stalno i brzo mijenja, pa stalni postavi opterećuju muzeje, rekla je Lidija Nikočević, ravnateljica Etnografskog muzeja Istre. Naglasila je i da se stalni postav napušta, "jer ubrzo nakon što se postavi postaje okamina koja se teško mijenja, a interpretacije zastarijevaju. Posljednji stalni postav Etnografskog muzeja Istre postavljen je 1980., a to govori kako je došlo vrijeme da se zamijeni novom izložbom."

Istra u različitosti

Budući će postav Etnografskog muzeja Istre kroz 11 likova iz raznih krajeva Istre predstavljati različite lokalne kulturne zajednice od obale, preko istarske unutrašnjosti do Ćićarije. Novi postav, čija prva faza daje glavna podatke o Istri, prikazuje ribare iz Fažane i vinare iz Momjana, a ovim se likovima bavi multimedijalno i interakcijski. Uz to, postav je koncipiran tako da se stalno može mijenjati i prilagođavati.

- Koncepcijski želimo postići da se Istra predstavi u svojoj različitosti, a ne u nekakvoj monolitnosti kako to nekomu izvana može izgledati. Nažalost, Istra se često gleda ujednačeno s već gotovo brendiranim kulturnim produktima. To pojednostavljivanje ne odgovara istini, jer u Istri postoji mnogo kulturnih realnosti, kaže Nikočević. Ona naglašava da će se kroz životne situacije lokalnih kultura u stalnom postavu pokazati kako je Istra, unutar sebe, zapravo heterogena i različita. Budući da je Istra turistička destinacija, posjetiteljima Etnografskog muzeja Istre nastoji se dati nekakav osnovni dojam o Istri.

- Muzej je smješten u Pazinu, ali zapravo to je istarski muzej, čiji stalni postav govorio o raznim zajednicama u Istri, zato želimo da turisti koji posjete muzej nakon toga žele posjetiti i te zajednice o kojima su informacije dobili u Muzeju, kaže Nikočević. (Napisao i snimio Mirjan RIMANIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD PETKA

Podijeli: Facebook Twiter