Mreža s potonulog "Goluba" još je u moru

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ogromna mreža plivarice "Golub", potonule u noci 1. studenoga pet nautickih milja jugozapadno od Pule, nije uklonjena te i dalje predstavlja opasnost za sigurnu plovidbu brodova. Oko 400 litara dizela ne istjece iz njenog rezervoara. Premda je Kapetanija naložila vlasniku izvlacenje broda, još nije izvjesno hoce li to biti realizirano.

Podsjetimo, Lucka kapetanija u Puli Opcinskom državnom odvjetništvu je podnijela kaznenu prijavu protiv drugog casnika 90-metarskog broda "Joerg N", koji plovi pod malteškom zastavom, jer je potopio plivaricu "Golub", te najavila prekršajnu prijavu protiv zapovjednika potonule plivarice Rade Palaškova iz Labina.

Ministarstvo mora prometa i infrastrukture izvijestilo je da su ronioci po nalogu Odvjetništva pregledali brod, no ne i što su utvrdili.

Glas Istre je u posjedu iskaza zapovjednika "Joerga N", 55-godišnjeg državljanina Poljske Tadeusza Serafinovskog, te drugog casnika, 32-godišnjeg Filipinca Joa Anna Topina Cordove. Iz njih proizlazi da je zapovjednik predao dužnost drugom casniku oko ponoci rekavši mu da u tom trenu u dometu od 12 nautickih milja nema ribarskih brodova.

Upozorio ga je pak da bi ih tijekom plovidbe moglo biti i rekao mu da bi najmanja udaljenost mimoilaženja s njima trebala biti pet kabela. Drugi casnik Cordova, diplomirani inženjer pomorskog prometa, izjavio je pak da je krace vrijeme nakon preuzimanja smjene primijetio skupinu ribarskih brodova s desne strane i da je bio na udaljenosti od dva kabela od njih.

- U namjeri da ih izbjegnem skrenuo sam ulijevo te sam ocijenio da ih mogu obici. Ne znam što se dogodilo u tom trenutku, samo sam s desne strane broda vidio jednu ribarsku brodicu. Nakon toga sam vidio svjetla s te brodice i kako prolazi uz nas te smo nastavili plovidbu u istom kursu. Nakon 30 minuta dobio sam poziv od Nacionalne središnjice za traganje i spašavanje u Rijeci. Mislio sam da je to rutinski poziv. Prvo su me pitali koja je bila zadnja luka odlaska broda, poziciju broda i luku dolaska. Pitali su me znam li da sam se upravo sudario s brodicom koja je potonula. Bio sam iznenaden jer nisam znao da se to dogodilo. Rekli su mi i da je cijela posada te brodice spašena te da je odvezena u Pulu. Središnjica nas je uputila da nastavimo plovidbu za Rijeku, neke su od izjava drugog casnika.

Do zapovjednika i vlasnika brodice Rade Palaškova proteklih dana nismo uspjeli doci. Njegova kci nam je jucer u telefonskom razgovoru rekla da je on u Dalmaciji i da se pokušava oporaviti od svega što se dogadalo. Ribari koji su preživjeli havariju sve su ogorceniji, što zbog informacija o prekršajnoj prijavi protiv zapovjednika i vlasnika Palaškova, što zbog nepravovremeno pružene pomoci.

- Ono što najviše boli je što se sada nama, koji smo jedva izvukli živu glavu pred naletom 90-metarskog broda, traže nekakve greške, kaže Radovan Simic.

Nakon što Lucka kapetanija bude odradila svoj dio posla na potonuloj plivarici na 40 metara dubine zaronit ce i ronioci koje su angažirali ribari s "Goluba". Iz razgovora s njima jasno je da su ogorceni na cijeli sustav za koji smatraju da nije razraden i da je ta havarija otvorila cijeli niz pitanja koja se ticu i ribara, i zakona, i trgovackih brodova, a ponajviše sigurnosti plovidbe i spašavanja na moru.

Kako doznajemo, vadenje se obicno se obavlja o trošku vlasnika, a u Ministarstvu vele da su troškovi stvar dogovora vlasnika i osiguravajuce kuce. Kako doznajemo, radi se nemalim troškovima. (Marica KOŠTA, K. S. R.)


Podijeli: Facebook Twiter