Harmonikaš Mario Kotiga i prof. Livio Prodan dobitnici su povelja Općine Motovun, koje su im uručene na svečanoj sjednici vijeća u povodu Dana općine.
Kotiga je povelju dobio za dugogodišnje samozatajno, ali ustrajno njegovanje i promicanje pučke glazbene tradicije na harmonici triestini, a Prodanu je povelja uručena za doprinos znanstvenim spoznajama o Kaldirštini, ali i kulturnoj afirmaciji rodnog kraja.
Tomislav Pahović, načelnik Motovuna, koji tu dužnost obnaša tek nešto više od dva mjeseca, nije govorio o postignutom već se osvrnuo na planove i nadolazeće projekte. Jedan od značajnijih je potpisani memorandum o početku gradnje prve faze kanalizacije Motovuna. U tijeku je javna nabava, koja će potrajati do 9. prosinca, a početak radova na ovom za grad važnom objektu očekuje se početkom iduće godine.
Uz to, napravljena je nova procjena općinskog dijela zgrade bivšeg Doma za starije osobe i najavljena mogućnost njene kupnje, o čemu se upravo pregovora s potencijalnim investitorima.
Istarski vodovod polagat će vodovodne cijevi u ulici Gradiziol, uz koje idu i elektro i telekomunikacijske instalacije. Nakon toga obnovit će se povijesno popločenje. Čeka se potpisivanje ugovora s Ministarstvom kulture za početak sanacije fasade pročelja Komunalne palače, a nastavit će se i radovi na župnoj crkvi sv. Stjepana, koja iduće godine slavi 400 godina posvećenja.
Pahović je uspješnim ocijenio nedavno održani 15. Motovun Film Festival, koji je prošao bez većih incidenata i s nekoliko novosti, poglavito u regulaciji prometa u gradu.
Dodao je da je u tijeku revizija obveznika plaćanja poreza na kuće za odmor te priprema nove odluke o zakupu javnih površina. U mjesnim odborima Sveti Bartol, Kaldir i Brkač traju aktivnosti u cilju uređenja javnih površina, objekata od zajedničkog interesa i izgradnje javne rasvjete.
Prije svečane sjednice Općinskog vijeća otvorena je skupna izložba članova Društva likovnih stvaratelja Pazin. Sama proslava Dana općine počela je utrkom karića prozvanom od "Ressela do Andrettija", u kojoj se natjecao 21 vozač. Oni su upravljali vozilima vlastite konstrukcije, koja kao kotače koriste balinjere (kuglične ležajeve), a natjecali su se na stazi od Doma do Rotonde. Najbrži u spustu, koji je izazvao pozornost turista, bio je u svom "bolidu-košari" Marin Koraca, koji se već dokazao u nekim automobilističkim disciplinama.
Zašto utrka "Od Ressela do Andrettija"? Zato što je u Motovunu u prvoj polovici 19. stoljeća živio i kao šumar radio češki izumitelj Josef Ressel, između ostalog "tata" kugličnog ležaja. Mario Andretti, pak, rođen je 1940. u Motovunu, a zahvaljujući i Resselovom izumu postao je automobilistički as i prvak Formule 1. (M. RIMANIĆ)