Motoriste ugrožavaju vozači automobila

Prošle godine na području PU Istarske dogodilo se 275 nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti (S. PERŠIĆ)
Prošle godine na području PU Istarske dogodilo se 275 nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti (S. PERŠIĆ)

Dolaskom proljeća motociklisti i biciklisti čine svoje prve kilometre i najugroženija su skupina sudionika u prometu.

Prošle godine na području PU Istarske dogodilo se 275 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikala i mopeda, pri čemu je smrtno stradalo sedam osoba, a 43 su pretrpjele teške tjelesne ozljede. Slična statistika obilježila je 2012. godinu, s trideset nesreća više no s jednom poginulom osobom manje.

Uz dakako ljetne mjesece kada su prometnice prepune turista, najkritičniji period upravo su prvi sunčani dani u ožujku i travnju, kada se motociklisti tek privikavaju na vožnju dvokotačem nakon zimskog mirovanja, a vozači automobila ih ne očekuju ili uopće ne vide.

- Kako bi vozači motocikala i mopeda bili što sigurniji u prometu, u vožnji uvijek moraju kacigu, motociklističku jaknu i rukavice, što je najosnovnija zaštita prilikom mogućeg pada, no moraju voditi računa da kaciga ne smije biti starija od pet godina, nakon čega gubi svoja svojstva i zahtjeva zamjenu novom, kazao nam je motociklist i vlasnik labinskog dućana moto opremom Roberto Tenčić.

Osim investiranja u novu kacigu koja minimalno košta 500 kuna, Tenčić naglašava važnost servisa motocikla nakon "zimskog sna".

- Tri najvažnija elementa sigurnosti na motociklu su ispravne gume, kočnice i lanac. Gume moraju imati čim noviju DOT oznaku i biti ispravno napumpane. Istrošene i stare gume treba zamijeniti jer loše prianjaju na cesti i produžuju put kočenja, čime uvelike ugrožavaju vozača. Također, lanac motocikla mora biti ispravno zategnut, dok pakne kočnica ne smiju biti istrošene, upozorava Tenčić.

Čak i osim svega navedenog motociklisti su ugroženi na gradskim prometnicama i otvorenim dionicama blizu izlaza na sporedne ceste jer ih vozači automobila uopće ne vide. Jedini spas od sraza s vozilom, tvrde pulski motociklisti, jest predvidjeti opasnost i znatno usporiti prilikom približavanja križanjima.

Veliku opasnost predstavljaju i gospodarska vozila, poput kombija i kamiona, jer prilikom udarca motociklist se direktno tijelom zabija u vozilo i šanse za preživljavanje su mu minimalne. (K. TADIJIĆ)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter