U pulskoj Gradskoj galeriji u tijeku je izložba iz likovnog opusa najveceg istarskog likovnog umjetnika 20. stoljeca Antuna Motike. Izbor iz donacije, šesti po redu, ovoga su puta odabrali pedagozi, profesori Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna, likovni umjetnici i clanovi HDLU-a Istre Eros Cakic, Fulvio Juricic i Borut Skok.
Izložba je posvecena tragicno preminulom povjesnicaru umjetnosti Darku Glavanu, jednom od najznacajnijih likovnih i glazbenih kriticara, autoru retrospektivne izložbe i monografije Antuna Motike i kljucnoj osobi pri primopredaji donacije obitelji Motika Gradu Puli.
Izložba obuhvaca seriju od 25 crteža nazvanu "Animalije", radove nacinjene pretežno u tehnici ugljena na pak-papiru. Ciklus je to kojim krajem pedesetih godina Motika logicno nastavlja ciklus poznatiji kao arhajski nadrealizam (pocetak 50-ih) raden u tipicnom crtackom duhu svojstvenom modernoj umjetnosti.
Najstariji crtež "Košute" datira iz daleke 1928. godine, a nagovijestio je Motikine tendencije prema proucavanju životinjskog svijeta i jedne bezazlene, manje agresivne sfere negoli one ljudske - bestijalne.
Motika, senzibilan i senzualan umjetnik, za života je ostao anarhist i nonkonformist, covjek koji se nikada nije priklanjao niti jednoj struji, pa je stoga njegov rad bio nedovoljno valoriziran. Iza sebe je ostavio nebrojene crteže, studije i skice, a medu njima je i dio izložen u Gradskoj galeriji.
Pulski postav nudi Motiku u intimistickom svjetlu s fokusom na životinjskom fizisu. Snovidenje je to i ponovno zazivanje Istre iz mladosti, svijeta oko njegove pazinske gimnazije. Prisutni su jeleni, psi, pijetlovi, krave i bikovi nacinjeni u maniri kojekakvih profuturistickih geometriziranih antropomorfnih objekata.
Karikaturalnost, gestualnost, lakoca izraza, neformalnost i znalacka sigurnost rukopisa cine ovaj postav utoliko vrednijim dok se ingenioznost i cistoca Motikine percepcije mogu ocitovati u jednom od ponajboljih radova ove izložbe, a to je "Jelen" u ugljenu iz 1956.