Nedavno je Vlada u svojoj odluci o subvencioniranju starih pomorskih pravaca, obuhvatila takozvanu dužobalnu trajektnu liniju Rijeka - Dubrovnik, no u sklopu te odluke vratit će se i donedavno sezonska brodska veza Pule i Zadra.
Ljeti više od 20 tisuća putnika
Valja podsjetiti da je ta brodska linija bila izuzetno tražena, a Puli je otvorila mogućnost da se poveže s Dalmacijom morskim putem. Tako su putnici 2012. godine putovali u Zadar i natrag trajektom Bišovo, povezujući usput Unije, Mali Lošinj i Ilovik (a u srpnju i kolovozu i Silbu) u organizaciji Linijske nacionalne plovidbe Split i te godine zabilježili su prijevoz 21 tisuće putnika. Godinu dana kasnije za tu je sezonsku trajektnu liniju bila zainteresirana riječka Jadrolinija i tada je katamaran Novalja cijelu sezonu povezivao Pulu sa Zadrom, a usput pristajala i na Unije, Mali Lošinj i Ilovik. Te je godine, unatoč dvostruko višim cijenama nego godinu dana ranije, prevezla 23.256 putnika. Te je godine, naime, karta do Zadra koštala 200 kuna u jednom pravcu, do Unija 80 kuna, a do Malog Lošinja i Ilovika sto kuna, što je gotovo duplo u odnosu na godinu dana ranije.
Potom 2014. godine koncesija za sezonski linijski prijevoz nije dodijeljena, što je objašnjeno time da Europska unija ne dozvoljava državne subvencije za sezonske koncesije, ali je u 2015. godini taj posao opet dobila Linijska nacionalna plovidba Split i ponovno aktivirala "Bišovo". Doduše bez svakodnevnog isplovljivanja i s promijenjenim rasporedom koji više nije omogućavao među Puljanima, ali i turistima omiljene jednodnevne izlete u Dalmaciju. No, zbog financijske neisplativosti katamarana ponovno lani nije bilo. Linija je navodno bila ukinuta, kako je tada pojašnjeno, zbog neisplativosti i manjka putnika. Pula i Istra, ali i kvarnerski otoci zajedno sa Zadrom, ostali su tako poprilično zakinuti jer je tom linijom prosječno bilo prevezeno nekoliko desetaka tisuća turista. Linija je podsjetimo, većinom bila bazirana na jednodnevnim izletima na koje su hrlili i brojni turisti. A sada je, eto, ponovno uvode. (S. ZRINIĆ TERLEVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU