Moramo se prilagođavati okolnostima, a ne investitorima

Kamping Park Umag
Kamping Park Umag

Za daljnji razvoj istarskog, ali i cjelokupnog hrvatskog turizma, nužno je riješiti problematiku turističkog zemljišta. Naime, na Poluotoku je veliki problem ograničenja u razvoju upravo turističko zemljište, obzirom da se ne može investirati ukoliko nije jasno riješeno pitanje vlasništva. Stagnacija po tom pitanju koči i umašku hotelsku kuću Istraturist, posebice kada je riječ o kampu CampingIN Park Umag.

- Kada se pojavi problem s turističkim zemljištem, tada u pravilu nove proizvode i investicije planiramo u skladu s ograničenjima zatečenog neriješenog statusa turističkog zemljišta, a ne u skladu s potrebama tržišta. Upravo je to ključni problem, tržište nas tjera da ulažemo, ali kada bismo inzistirali na realizaciji projekata koji u cijelosti udovoljavaju tržišnim trendovima, morali bismo odgađati investicije i to kako stvari stoje, procjenjujem, za više godina. Iz tog razloga, kako bismo barem djelomično svoju uslugu prilagodili zahtjevima naših gostiju, tražimo rješenja unutar postojećih mogućnosti, kaže direktor Istraturista Ronald Korotaj.

Bazeni za Nizozemce

Ističe da je prvi i osnovi problem turističkog zemljišta taj što onemogućava konkurentnost na tržištu na način na koji bi oni to željeli, već se moraju prilagođavati okolnostima i situacijama. Turističko zemljište, veli, u 95 posto slučajeva nije nikakva nova i dodana vrijednost. Problem CampingIN Park Umaga je i bazen koji se nalazi u spomenutom kampu i koji nije dostatan za veliki broj gostiju koji tamo borave, njih gotovo10-ak tisuća dnevno.

- Činjenica je da turisti koji dolaze na more ujedno žele vodene parkove ili bazene. Postojeći bazen, zajedno s mnoštvom manjih bazena koji se nalaze uz mobilne kućice u kampu, apsolutno ne zadovoljava potrebe svih gostiju. Ističem da su nam bazeni prijeko potrebni, posebice ukoliko želimo otvarati neka nova tržišta. 

Primjera radi, Nizozemci u kamp neće doći ukoliko nema bazena, kaže Korotaj.

Danas pak, u Park Umagu nedostaje upravo Nizozemaca, koji su veoma dobri gosti i koji u pravilu imaju praznike u različitom periodu od Nijemaca, što je razlog više da ih se privuče na ovo područje. Ukoliko u nekom srednjoročnom razdoblju ne izgradimo još jedan veliki bazen, a po mogućnosti dva ili tri, mi uspjeh na nizozemskom tržištu de facto nećemo imati, konstatirao je Korotaj.

Upravo je to primjer gdje ih problem turističkog zemljišta sprječava da budu konkurentni. Limitirani su, a samim time primorani zadržati zatečeni proizvod, a ne kakav tržište zahtijeva i u koji su spremni uložiti značajna sredstva. (Tea GRGIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter