U povodu Dana grada u Malom kazalištu u Labinu promovirana je monografija o akademskom kiparu i slikaru Mati Cvrljku. Cetrdeset i pet godina umjetnikovog likovnog stvaralaštva predstavljeno je na 240 stranica sa 176 reprodukcija poredanih prema stilskim karakteristikama.
Izbor iz opusa obavila je povjesnicarka umjetnosti Gorka Ostojic Cvajner, proslov je napisao likovni kriticar Berislav Valušek, umjetnine je fotografirao Eduard Strenja, a knjigu dizajnirao Alfio Klaric.
Govoreci o Cvrljkovom stvaralaštvu, Ostojic Cvajner kazala je da se radi o autoru koji je pomirio modernu i suvremenu umjetnost.
- On je Meštrovicevu monumentalnost, Augustincicevu divlju narav te Kršinicevu liricnost i poeticnost umio nositi u memoriji, prenijeti ih na svoju narav i interpretirati ih na svoj nacin, rekla je.
Nazvavši ga figurativcem par excellance, rekla je da je svoju platformu suvremenog stvaralaštva primijenio na oživotvorenje dinamickog. Citirala je njegovu izjavu: "Nije bitno ici ukorak s vremenom, nego ukorak sa samim sobom".
- To je kredo covjeka koji ima svoju vertikalu i hoda uspravno, koji ima svoja uvjerenja, bira svoj nacin mišljenja, svoj nacin rada, svoje motive i teme, istaknula je Ostojic Cvajner.
Cvrljak nikada nije bio hiperproduktivan, stvarao je pomno i odmjereno, samokritican i s odmakom prema onome što cini i kako cini. Izmedu ostalih djela autor je najpopularnije labinske skulpture, kipa Matije Vlacica i one najomiljenije pulske, a vjerojatno i istarske, kipa Jamesa Joycea.