Momenti koji prelaze amaterizam i radioničarske uvjete

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kako drugačije ocijeniti rezultate škole filma negoli pozitivno, upitao se Elvis Lenić, filmski autor i kritičar koji je u sklopu Kritičkog rešeta analizirao i komentirao radove polaznika 13. Škole filma "Pulska filmska tvornica 2017.", mnogobrojnoj publici predstavljene u petak uvečer na Klubodromu PFT-a program nazvanim "Osam samuraja".

- Ovo je poželjna i afirmativna radionica na kojoj nije nastao niti jedan loš film. Osvrnuo bih se na "Bazen me ne interesuje" Olivere Jović koji, iako mi nije sjeo u potpunosti, ima dosta filmskih momenata koji prelaze amaterizam i radioničarske uvjete, rekao je Lenić na kraju predstavljanja kojemu su prisustvovali i autori te pritom približili gledateljima proces nastanka svog filma - od prvotne namjere do završnog, ponekad nepredviđenog rezultata.

Kani Bastardi

Večer je počela snimanjem spaljivanja čokoladne pumpe ispred Kluba PFT-a, gdje je program održan, a snimka je potom našla mjesto u filmu "Greedy People and the Law Underneath" Senada Sijarića i Monike Rš. U njemu je obrađena medijski nepopraćena tema frackinga u Slavoniji, koji uništavanjem vodenih resursa prijeti čovjeku i okolišu.

Uratkom "Kani Bastardi" Lucija Bojić željela je prikazati razlike između ekstremnih lokalnih supkultura, ali se putem pretvorio u portret svojih prijatelja, članova benda po kojemu je film naslovljen. Lenić smatra da se radi o simpatičnom djelu zbog prisutne parodije, kakofonije i drugih rješenja. Dokumentarac "Ljubav u retrovizoru" Sande Letonje-Marjanović, u kojemu se autorica bavi temom ljubavi kroz prikaz prošlih (i sadašnjeg) partnera, trebao je biti igrani film o jednom uvidu, ili životnom pitanju, no okolnosti su zahtijevale njegovu žanrovsku preobrazbu.

Vrckasta i simpatična nona nalazi se u centru "Donne Nonne" Aurore Dobrić, filma u kojemu autorica šminka svoju nonu kako bi ona vidjela kako će izgledati kad umre. Iako ta poanta nije iskazana u radu, lijepo je prikazan karakter none, a Leniću se dopalo i detaljiziranje. Umjesto Stephanie Stelko koja nije bila prisutna, njezin je film "Druker" predstavio Sirotić. On je sniman u jednoj labinskoj tvornici, ili točnije rečeno stanu, gdje se zapošljavaju osobe s posebnim potrebama. Bez teksta ostao je gost Kritičkog rešeta nakon filma "Fiat voluntas tua" Tee Kalčić, rodovskog hibrida teške atmosfere u kojemu bi zvuk trebao biti diskretniji. Istraživanje forme i materijala dovelo je Anđela Semolića do filma "Carne" - kraćeg gega na apsurd doživljavanja stvari kao živih ili neživih. Nedovršeni rad Marka Zdravkovića-Kunca odaje počast filmskim uzorima, kao što je "Nebo nad Berlinom"“ Wima Wendersa.

Projekt škole

Uz Sirotića školu su još vodili redatelj i scenarist Tome Zidića, snimatelj Martin Šatović te producent i montažer Marko Zdravković-Kunac, koji je moderirao predstavljanjem.

- Škola je namijenjena kreativnim osobama bez ili s malo iskustva u izradi filma, a koje žele savladati proces njegove realizacije i napraviti vlastiti rad. Pulska filmska tvornica organizirala je 13. Školu u suradnji s Kinoklubom Zagreb i Hrvatskim filmskim savezom te uz financijsku pomoć Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade Kultura nova. Klubodrom PFT-a financijski podržavaju Hrvatski audiovizualni centar, Zaklada Kultura nova i Grad Pula, kazala je Ivana-Nataša Turković, zadužena za odnose s javnošću Pulske filmske tvornice. (V. B.)


Podijeli: Facebook Twiter