Postavljeni ciljevi klastera Sjeverozapadne Istre, odnosno destinacije Umag kao dijela toga klastera, u prošloj su godini u potpunosti realizirani, kazao je direktor Turističke zajednice grada Umaga Milovan Popović na sjednici Skupštine Turističke zajednice Grada Umaga.
Popović je zaključio da je u 2016. godini povećan ukupni fizički obujam prometa za sedam posto u odnosu na planiranih jedan posto te je povećan fizički obujam prometa u pred i posezoni za četiri posto kreiranjem specifičnih proizvoda. Nadalje, realizirani su i brojni eventi na nivou destinacije i klastera namijenjeni pred i posezoni, te je ostvaren i daljnji razvoj centralnog web portala www.coloursofistria.com
Prihodi 9,3 milijuna
- Također, TZG Umaga je nadzirala i koordinirala provođenje aktivnosti u Turističkim društvima Savudrija i Lovrečica, dok je ured TZG Umaga koordinirao aktivnosti vezane za unapređenje boravka gosta u destinaciji zajedno s Gradom Umagom, kazao je Popović.
Što se pak tiče ostvarenja financijskog plana za 2016. godinu, prihodi iznose 9,3 milijuna kuna i veći su od planiranih, rashodi su pak bili na razini planiranih i to u iznosu od 8,7 milijuna kuna, a preneseni višak iznosi 549.479 kuna.
Lani su ostvarili 2,38 milijuna noćenja što je sedam posto više od ostvarenih u 2015. godini. Istovremeno je zabilježen rast u broju realiziranih dolazaka od pet posto kojih je ostvareno 432.138. Značajnom su rastu broja noćenja i dolazaka doprinijele povoljne vremenske prilike u glavnoj sezoni, geopolitičke prilike na konkurentnim receptivnim tržištima, te poduzete aktivnosti promocije na stranim tržištima. Najveći su broj noćenja ostvarili gosti iz Slovenije (27 posto), a slijede oni iz Njemačke (18 posto), Austrije (15 posto), Italije (10 posto) i Hrvatske (5 posto). Što se pak tiče realizacije noćenja u periodu pred i posezone, zabilježen je porast broja noćenja od 4 posto u odnosu na 2015. godinu.
-U potpunosti možemo biti zadovoljni s rastom realiziranih noćenja na najvećem emitivnom tržištu, slovenskom, od čak 12 posto u odnosu na 2015. godinu. Posebno treba istaknuti i velik povratak naših gostiju s nizozemskog tržišta budući da se nekoliko zadnjih godina u kontinuitetu smanjivao broj gostiju u destinaciji. Ove pozitivne trendove dodatno osnažuje porast realiziranih noćenja s naša druga dva najveća emitivna tržišta, njemačkog i austrijskog, koji porast bilježe uglavnom u terminima pred i posezone u segmentima bike, nogometa, tenisa, te općenito aktivnog odmora, ali i porast realiziranih noćenja s tržišta centralne Europe.
Što se pak tiče rasta broja domaćih gostiju, rezultat je to ponovnog dolaska većeg broja organiziranih grupa na području destinacije.
Drugačiji doživljaj
Nadalje, u protekloj su se godini održale i brojne manifestacije u organizaciji ili suorganizaciji Turističke zajednice Grada Umaga sa Gradom Umagom, umaškim Učilištem ''Ante Babić'', Muzejom i drugim udrugama i društvima koja djeluju na području Umaga. Manifestacije kao što je ATP Konzum Croatia Open, Istria Gourmet Festival, Festival rukometa u Umagu, Istria Winter Cup, Zlatni lav, Umagoblues, Umag Fashion Night, Dan rajčica, Motobike susreti, Svjetsko prvenstvo veterana u tenisu, Umagični blagdani i slično, privukle su značajan broj gostiju i pružile im mogućnosti doživljaja Umaga i Istre na poseban, drugačiji način, istaknuto je na skupštini. (Tea GRGIĆ)