Bolja promocija Arene pomoci ce njenoj vecoj posjecenosti, smatra ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo te je stoga vec zapoceo s planovima za promidžbu amfiteatra u sljedecoj ljetnoj sezoni u suradnji s predstavnicima pulske Turisticke zajednice.
- Ideja je da treba raditi na žešcoj promidžbi amfiteatra i drugih spomenika Pule. Naime, pokazalo se da ljudi koji dolaze kao turisti u druge gradove Istre uopce ne znaju za Arenu. U suradnji s Turistickom zajednicom napravit cemo jumbo-plakate i turisticke prospekte da bismo informirali turiste, navodi Komšo te istice da je od 1. sijecnja do 18. kolovoza Arenu posjetila 221 tisuca ljudi. Dodaje da je u planu i izrada nove web stranice muzeja o cemu se, takoder, pregovara, a kroz koju ce se prezentirati rad Arheološkog muzeja Istre te kulturne znamenitosti o kojima muzej skrbi.
Komšo smatra da bi se u Areni, uz postojece, mogle organizirati razne manje manifestacije poput koncerata klasike, ali i koncerti mladih pulskih glazbenika, primjerice jazz koncerti. Takva bi se dogadanja, navodi on, mogla organizirati i u galerijskom prostoru u kojem se nalazi stalna postava izložbe amfora te vinarstva i maslinarstva u antici.
- Planiramo organizirati i gladijatorske borbe slicne onima koje pulska Turisticka zajednica radi u sklopu Dana antike. No, taj je dogadaj u drugoj polovini svibnja i Turisticka zajednica ga odlicno organizira, ali to je u predsezoni, a više takvih manifestacija treba u sezoni, kaže Komšo dodajuci da kao dio Medunarodnog dana muzeja u suradnji s djecjim vrticima planiraju organizirati rimske igre u amfiteatru. Razmišlja se i o info-plocama u Areni na kojima bi se navodile detaljne informacije o specificnostima tog spomenika.
- Želimo obogatiti ponudu kroz interakciju s posjetiteljima da osjete duh prošlosti. Arena je zanimljiva i svako obogacivanje njenih sadržaja može biti samo korak naprijed. Pula ima mnogo raznih pricica koje su neiskorištene i treba oživjeti tritisucljetnu povijest grada. U odnosu na druge gradove, pulska Arena je specificna jer ima dobro sacuvan vanjski plašt, dok gledalište nije sacuvano i obnovljeno je tridesetih godina. Naša Arena je šesta po ocuvanosti i velika je pa je stoga treba pametno iskoristiti da se dogadaji u njoj ne rasplinu u tom ogromnom prostoru, rekao je Komšo.
U Puli je potrebno, prema njegovim rijecima, napraviti projekt po uzoru na Umag koji ima manifestaciju "Sepomaia Viva", oživljena povijest.
- Postoje nove ideje za stvaranje novog brenda, da Arena bude prepoznatljiva u Puli kao biseru starom tri tisuce godina. No, naša povijest je duga pa možemo poceti od Šandalje i vremena sakupljaca. Treba se povezati i s Kaštelom, oživjeti vrijeme Austro-Ugarske jer je to vrijeme lagano zaboravljeno. Arena je poznata kao kulturni spomenik, ali Pula ima i Malo rimsko kazalište, gradske zidine, Dvojna i Herkulova vrata koja, takoder, treba valorizirati. Arena mora biti motor pokretac kojim cemo se promovirati, a trebaju je pratiti i ostali spomenici, zakljucio je Komšo.