Kvaliteta studija po pravilima Bolonjskog procesa uglavnom je zadovoljavajuća, smatra 48 posto ispitanika u prvom istraživanju o provedbi Bolonjskog procesa i kvaliteti nastave na Sveučilištu u Zagrebu.
Istraživanje je proveo Centar za edukaciju i društvena istraživanja na 459 studenata trećih godina preddiplomskih studija. Razloga za zadovoljstvo još je malo više zna li se da je 7,5 posto ispitanika izrazito zadovoljno, dok je nezadovoljnih i izrazito nezadovoljnih tek 9,2 posto. Slično je ocijenjena i kvaliteta predavanja kojom je zadovoljno i izrazito zadovoljno čak 62,7 posto ispitanika, a nezadovoljno i izrazito nezadovoljno njih 10,8 posto. Studenti i studentice su očito zadovoljni kvalitetom studiranja po Bolonji, ali nisu baš najbolje informirani o samom Bolonjskom procesu.
Mobilnost, jedan od najvažnijih proklamiranih ciljeva Bolonjskog procesa, je zasad niska na Sveučilištu u Zagrebu. Tešku pokretljivost studenata potvrđuju podatci: njih manje od jedne petine upisalo je kolegij na nekom drugom fakultetu, a manje od deset posto je studiralo u inozemstvu. Mnogi ne mogu studirati i u inozemstvu zbog ekonomskih razloga (njih više od 50 posto navelo je da ih je neki ekonomski razlog onemogućio u studiranju u inozemstvu). Osim siromaštva i ljubav je u hrvatskom slučaju snažan razlog za ostanak u domovini i odustanak od pokušaja da se studira i u inozemstvu. Ljubavnu je vezu kao razlog za nestudiranje u inozemstvu navelo 5,4 posto ispitanika. (T. PONOŠ/NL)