Mladi internet koriste za druženje

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U Hrvatskoj danas cak 85 posto mladih u dobi od 15 do 30 godina koristi internet, a urbani dio ove populacije više i od 95 posto. GfK Hrvatske je zato proveo istraživanje na tom segmentu mladih korisnika interneta o citavom nizu tema - o njihovim životnim stilovima, odnosu prema novcu i financijama, o internetu i telekomunikacijama, medijima, potrošackim navikama itd.

Tako je polovica ispitanika iskazala najvecu zabrinutost zbog nedovoljno raspoloživog novca za svakodnevno odvijanje života, oko 45 posto zbog nezaposlenosti, oko 40 posto zbog loše vlade, isto toliko u vezi zdravlja, vlastitog ili u obitelji, cetvrtina ih je zabrinuta zbog kriminala, a petina zbog visokih cijena.

Više od polovine ispitanih raspolaže mjesecno s maksimalno oko 2.000 kuna. Kod mladih ispitanika (15 do 24 godine) cetvrtina sama zaraduje i još cetvrtina dijelom sama zaraduje, a dobiva novac i od roditelja. Stariji (25 do 30 godina) u 70 posto slucajeva sami zaraduju.

Najcešce njihove aktivnosti u slobodno vrijeme (na mjesecnoj bazi), zastupljene s 50 i više postotaka, su izlazak u kafice i/ili picerije i sl., odlazak na koncerte, u kino, kazalište, sportske priredbe, u diskoteke, u kupovinu, provodenje vikenda s prijateljima.

Svi imaju mobitel, a mijenjaju ga za novi otprilike nakon oko dvije godine, dobro poznaju marke mobitela, provajdere itd.

Gotovo 70 posto mladih ispitanika ima u svom kucanstvu laptop/notebook, oko 60 posto ima i klasican desktop, a pocket PC/netbook ima ih manje od 10 posto.

Vecina koriste internet kod kuce (96 posto), a blizu 50 posto koristi ga i putem mobilnog telefona. Gotovo 80 posto ide na internet svakodnevno.

Više od polovine ih na internetu provede izmedu jedan i cetiri sata dnevno, a oko cetvrtine ih je na internetu i više od cetiri sata dnevno.

Najcešce aktivnosti na internetu su komunikacije (e-mail više od 80 posto, društvene mreže 70 posto, chat više od 60 posto).

Prikupljanje informacija (pracenje novosti, traženje informacija oko 80 posto), a sa više od 50 posto zastupljeno je još gledanje video isjecaka te neki oblici ucenja.

Na pitanje kojem masovnom mediju u Hrvatskoj najviše vjeruju 48 posto ispitanika odgovorilo je internetu, televiziji najviše vjeruje njih 29 posto, dnevnim novinama 12 posto, radiju njih 6 posto.

Povjerenje u internet vece je kod muškaraca (55 posto) nego kod žena (41 posto). Obrnuta je situacija kod televizije - njoj najviše vjeruje 35 posto žena, te 23 posto muškaraca.


Podijeli: Facebook Twiter