Mjesečno se šalje i do 10.000 opomena zbog neplaćanja

(Arhiva)
(Arhiva)

"Struju plaćam prema mjesečnim iznosima koje mi 'odreže' Elektroistra, iako sve ozbiljnije razmišljam da sklopim ugovor o samoočitanju, jer ovo više nema smisla. Svako obračunsko razdoblje prekoračim uplate za nekih 200-tinjak kuna. Zimi mi rata zna biti i do 600, 700, a ljeti oko 200, pa sam odlučila da zadnju ratu iz prethodnog obračunskog razdoblja ne platim, upravo u iznosu od tih nekih 200 kuna koliko svaki puta preplatim. Međutim, odmah sam dobila opomenu zbog neplaćanja u kojoj mi se prijeti i ovrhom, iako sam vjerojatno i ovaj put u pretplati.", rekla nam je naša sugovornica, jedna od mnogih koji su prošli mjesec dobile opomenu na pulskom području.

Za opomenu dovoljno i 200 kuna

Naša sugovornica ističe da će vrlo vjerojatno ići u Elektroistru, sklopiti ugovor o samoočitanju, i svaki mjesec početi plaćati samo onoliko koliko je potrošila prethodni mjesec jer, kaže, ovako ispada da ona Elektroistri duguje, a zapravo je kreditira, jer je, po njenoj računici, u pretplati. Ne želi se stoga više dovoditi u problem i, iako je uredni platiša, dobivati poruke o ovrhama i blokadi, što je samo bezrazložno uznemirava.

S obzirom na sve češće medijske napise da je HEP postrožio kontrolu i da sada opomene šalje čak i za iznose od svega 200, 300 kuna, upitali smo Službu za odnose s javnošću i informiranje Sektora marketinga i korporativnih komunikacija HEP-a za potvrdu te informacije. Upitali smo ih i koliko mjesečno opomena pošalju i koji je to iznos nakon kojeg se u HEP-u pali crveno svijetlo nakon kojeg šalju opomene.

Od Lidije Džaja Moharić iz Službe za odnose s javnošću i informiranje HEP-a saznali smo da se prilikom slanja opomena u obzir uzima, s jedne strane, ukupna visina dugovanja, a s druge strane starost duga kupaca.

- Uredni platiša je onaj koji podmiruje sve obveze do datuma dospijeća računa, naglašava nadalje Džaja Moharić i takve postupke vezane uz izdavanje opomena pojašnjava Općim uvjetima za opskrbu električnom energijom.

Ovrhe zbog sprječavanja zastare

- Kriteriji za slanje opomena i ovrha nisu postroženi, ista pravila vrijede godinama, tvrdi nadalje Džaja Moharić, ali i dodaje da je ovršne postupke nužno pokrenuti radi izbjegavanja zastare duga.

- Na području HEP-Operator distribucijskog sustava d.o.o. Elektroistra Pula mjesečno se pošalje od sedam do čak deset tisuća opomena. Najveći dio opomena odnosi se na područje grada Pule i okolice, ističe Džaja Moharić.

Pojašnjava da nakon datuma dospijeća opomene, ukoliko kupac ne podmiri dugovanje, a sve na temelju članka 94. Općih uvjeta za opskrbu električnom energijom, slijedi iskopčanje. Na upit koliko su opomene učinkovite, Dđaja Moharić odgovara da od ukupnog broja opomena koje se pošalju mjesečno, oko 10 posto kupaca bude i iskopčano. To daje brojku od 700 do čak tisuću ljudi kojima struju iskopčaju svaki mjesec.

Kako kaže narodna mudrost, ne valja se bosti s rogatima. I dok za uredne platiše nema bojazni, možda ipak, poučeni pričom s početka, valja razmisliti i sklopiti ugovor o samoočitanju i tako se primorati na svakomjesečnu kontrolu potrošnje i provjeravati plaćanje računa, ili se pak pouzdati u rate koje 'odreže' HEP i revno ih plaćati. Bez izgovora. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter