Mitološki hard core kapitalizam

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kazališna radionica Malik premijerno je izvela predstavu "Psiha", koja je nastala u koprodukciji s Kulturnim društvom B-51 iz Ljubljane. Suradnja sa Slovenijom dogodila se na nekoliko razina - režiju potpisuje slovenska dramska pedagoginja Branka Bezeljak, a autor je predloška slovenski pisac Emil Filipcic.

Rijec je o reinterpretaciji antickog mita o Psihi i Erosu, poznatog narocito prema verziji iz Apulejeva "Zlatnog magarca", koji se ispreplece s elementima suvremenosti - konkretno hrvatske društveno-politicke stvarnosti. Za izvodenje na sceni tekst je adaptirala Tajana Gašparovic.

Od jedne predstave za tinejdžere možda ne bismo ocekivali toliku dozu satirickog referiranja za socijalni kontekst, dok brojne seksualne aluzije i vulgarizmi po uzoru na "dramaturgiju krvi i sperme" nekako više pripadaju svijetu odraslih. Tako i Malikova "Psiha" predstavlja samo još jedan od primjera prenaglašavanja seksualnosti i erotizacije u predstavama koje su u prvom redu namijenjene djeci i mladima.

U konkretnom slucaju, glumci u "Psihi" imaju izmedu 14 i 18 godina. Pa cak i ako je namjera bila prikazati današnji svijet hipertrofiranog konzumerizma kojega nisu poštedeni ni tinejdžeri, pomalo je groteskno vidjeti mladolike glumce u erotskim hard core kostimima i šljokicastim odorama po uzoru na turbofolk modu. Sve to podsjeca na oponašanje "velikog kazališta", neku vrstu imitacije "Ljepotice i zvijeri" u kombinaciji s "Turbofolkom" i "Škrcem".

U ovoj verziji "Psihe" okvirnu pricu cini otvaranje prve olimpijade u Hrvatskoj, na kojoj se natjecu junaci iz starogrcke mitologije. Zaplet nastaje u trenutku kad hrvatski premijer iz financijske koristi i dovodenja kapitala u Zagreb odluci svoju kci, djevicu Psihu, žrtvovati odvratnom multimilijarderu Gnjusku.


Podijeli: Facebook Twiter