Mističan i tajanstven zvuk orgulja

Josip Percan, Josip Kliba i Marijan Kostešić (Z. STRAHINJA)
Josip Percan, Josip Kliba i Marijan Kostešić (Z. STRAHINJA)

Međunarodni festival orguljske glazbe, 20. Organum Histriae nastavljen je u nedjelju navečer u pulskoj katedrali koncertom Margareth Tumler, koja je rođena u Italiji, a živi i djeluje u Grazu. Ova se glazbenica bavi orguljsko-pedagoškim i orguljsko-estetskim pitanjima, te piše za razne glazbene časopise, a studira i psihoterapiju u Grazu. U Puli se predstavila programom koji je bio baš za ljubitelje orgulja. Naime, repertoar je bio zahtjevan te je tražio iznimnu tehničku pripremljenost što je glazbenica vrlo dobro dočarala nazočnima.

Glazbeni dragulji

Počelo je Kerllovom "Passacagliom", nastavljeno "Triviumom" Arva Parta te potom Franckovim "Preludijem, fugom i varijacijom". Ta djela pokazuju kako zvuk orgulja može biti mističan, tajanstven, ali i tjeskoban, pa nešto radosniji, odnosno predstaviti razne emocije. No, repertoar je tražio koncentriranog slušatelja.

Neizostavna su bila i Bachova djela, posebice "Passacaglia", kao i Viernov "Aus den 24 pieces en style libre". Od suvremenih autora izvedeno je djelo Jeana Guilloua "Pieces furtives" te njegovi stavci Poetico e sognando, Remoto, Tempo di Marcia, Caloroso, Languore i Giocondo. Sve su to djela upravo za orgulja, a neka od njih su pravi glazbeni dragulji.

Darovita glazbenica

Margareth Tumler je darovita mlada umjetnica, rođena 1987. godine, dobitnica raznih nagrada i stipendija, tako da su ljubitelji orgulja mogli čuti kvalitetnu izvedbu. A za dobru percepciju izvedbe zvuk orgulja treba jednostavno voljeti, njegovu epsku snagu i mističnost, tajanstvenost, tu magiju tamnijih tonova.

Organum Histriae tijekom godina ima svoju vjernu publiku, koja voli zvuk toga instrumenta i koja se raduje koncertima raznih umjetnika koji prikazuju sve mogućnosti toga instrumenta. (Vanesa BEGIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter