Točno tjedan dana nakon nestanka i bezuspješne potrage za zrakoplovom Malaysia Airlinesa malezijski premijer Najib Razak izjavio je da kretanje nestalog zrakoplova ukazuje na mogućnost namjerne promjene rute aviona, ali nije želio potvrditi da je avion bio otet. Policija je počela pretraživati stan kapetana zrakoplova Zaharija Ahmeda Šaha.
Premijer je već ranije rekao da je istraga pokazala da su komunikacije u zrakoplovu namjerno onesposobljene te da je skrenuo s leta prema Pekingu sat vremena nakon polijetanja. Istražitelji su zaključili da je jedna ili više osoba otela zrakoplov, isključila komunikacijske uređaje i skrenula s puta, izjavio je jedan dužnosnik malezijske vlade. Zrakoplov Malaysia Airlinesa Boeing B777-200 iz Kuala Lumpura za Peking nestao je prije tjedan dana s 239 putnika i članova posade.
Analitički se pretražuje područje mora pa i kopna gdje je zrakoplov zadnji put uočen na radaru. Uključeno je 12 zemalja s 40-ak brodova i isto toliko aviona. Wall Street Journal tvrdi, pozivajući se na izvore među američkim istražiteljima, da je zrakoplov nakon nestanka s radara kontrole leta letio još četiri sata. Kako nije bilo nikakve poruke ni SOS signala, sve dok se ne nađu ostaci neće se znati je li došlo do kvara ili je bila riječ o otmici, možda samoubojstvu pilota ili pak pogrešci u vojnom manevru.
Nestanak malezijskog zrakoplova povod je za prisjećanje na slične tragedije koje nikada u cijelosti nisu razjašnjene, od nestanka Amelie Earhart 1937. u pokušaju leta oko svijeta, više nerazjašnjenih nestanaka aviona i brodova u području tzv. Bermudskog trokuta do Air Franceova Airbusa A330 iz Rio de Janeira za Pariz koji se srušio u Atlantski ocean 2009. s 228 putnika i članova posade. Tijela 74 žrtve i dalje su na morskom dnu. (Pripremila Vesna MEDVEDEC)
CIJELI TEKST ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.