Mislav Bago najpopularniji novinar

Mislav Bago najpopularniji novinar (M. MIJOŠEK)
Mislav Bago najpopularniji novinar (M. MIJOŠEK)

Najpopularniji novinari u Hrvatskoj su Mislav Bago, Aleksandar Stanković, Goran Milić, Zoran Šprajc i Denis Latin, pokazalo je istraživanje na reprezentativnom uzorku koje su na Weekend media festivalu u Rovinju predstavili Presscut i Medianet, tvrtke za medijski monitoring i analize iz Zagreba.

U anketi provedenoj od 12. do 15. rujna sudjelovalo je 1.000 punoljetnih ispitanika koji su sami navodili imena novinara koje smatraju popularnima.

Među 20 najpopularnijih novinara su, prema ocjeni čitatelja i gledatelja, Saša Kopljar, Robert Knjaz, Andrija Jarak, Elizabeta Gojan, Mislav Togonal, Barbara Kolar, Katja Kušec, Danijela Trbović, Hloverka Novak Srzić, Boris Dežulović, Milan Ivkošić, Anita Malenica, Ante Tomić i Ivana Paradžiković.

Prema rezultatima istraživanja, Mislav Bago uživa najveće povjerenje kod žena i muškaraca, dok se kod žena na drugo mjesto plasirao Goran Milić, a kod muškaraca Aleksandar Stanković.

Kod mlađih ispitanika (od 18 do 34 godine) najpopularniji je Stanković, slijede ga Bago i Milić, kod srednje generacije (od 35 do 54 godine) Bago je na prvom mjestu, a potom su naklonost gledatelja dobili Milić i Stanković, dok je za one između 55 i 75 godina Bago najbolji novinar, a iza njega su Šprajc i Stanković.

Istraživače nije začudio visoki plasman televizijskih novinara na listi popularnosti, s obzirom na to da nacionalne televizijske programe gleda 94 posto, radio sluša 78 posto anketiranih, novine čita 63 posto, a Internetom se služi 63 posto.

Prvo mjesto po popularnosti kod čitatelja zauzeli su Boris Dežulović i Milan Ivkošić, a među prvih deset su i Anita Malenica, Ante Tomić, Jelena Lovrić, Josip Jović, Mladenka Šarić, Nino Raspudić, Tanja Torbarina i Tomislav Židak.

Od radijskih novinara daleko je najpopularnija Barbara Kolar, drugi je Davor Dretar Drele, a treći po plasmanu Luka Bulić.

Presscut i Medianet su za potrebe Društva za zaštitu novinarskih i autorskih prava istražili i tko su 'najprodavaniji' hrvatski novinari čiji su članci i medijske objave najčešće bili isporučivani Presscutovim korisnicima, prije svega PR odjelima i agencijama za odnose s javnošću.

U analizi temeljenoj na milijun i pol tekstova hrvatskog tiska i web portala provedenoj od 1. srpnja 2011. do 30. rujna 2012. godine najviše je tekstova preuzeto od autora Jagode Marić, Marine Šunjerge i Dražena Ciglenečkog.

U istom razdoblju analizirano je 58 tisuća radijskih objava, a najčešće su preuzimani prilozi Željka Matića, Snježane Miljak i Brune Perića.

U istraživanju koje su Presscut i Medianet proveli od 18. do 31. svibnja ove godine na uzorku od 18.406 tekstova uočeno je da je čak 30 posto tekstova u nacionalnim i regionalnim novinama nepotpisano, a od 70 posto potpisanih samo je 55 posto je potpisano imenom i prezimenom, a ostali inicijalima.

Istraživanjem je obuhvaćeno 1.426 autora tekstova, a najviše su se kao potpisnici tekstova spominjali Tanja Kvorka, Sandra Lacić, Neven Bertičević, Ana Raić Knežević i Vesna Latinović.

Najviše je bilo tekstova iz sporta, showbusinessa, crne kronike, lokalnih vijesti i politike. Iz istraživanja Korelacija informativnosti i financijskih rezultata poslovanja medija vidljivo je da mediji posljednjih godina proživljavaju krizu i pad prihoda. Prošle su godine tiskani mediji imali u prosjeku 42 posto manje prihode nego 2008., dok je samo 10 posto tiskanih medija bilježilo veće prihode.

Televizije su bilježile u prosjeku 12 posto manji prihod, dok je njih 10 od 28 povećalo prihod. Vlasnici radija u prosjeku su iskazali tri posto manji prihod 2012. u odnosu na 2011. Dvadeset ih je povećalo prihod, a 82 su iskazala manji prihod, pokazalo je istraživanje.

Prema podacima Sindikata novinara od 2008. broj novinara na zavodu za zapošljavanje se utrostručio, a trenutno ih je na burzi 750. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter